Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2011 16:04 - Няма такова нещо като грешка, случайност или съвпадение
Автор: zelas Категория: Други   
Прочетен: 8648 Коментари: 18 Гласове:
11

Последна промяна: 20.04.2011 22:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ГРЕШКА
1. Неправилност, неточност. Направих грешка. Правописни грешки. Имам грешка.
2. Вина, простъпка. Каква грешка допуснах, че ме наказваш? Ще си изкупувам грешките.

Първото определение ясно показва, че думата се използва в случаи, при които има отклонения от нечии правила. Това са правила наложени от един човек или от група от хора, които останалите приемат за верни понеже са твърде мързеливи или твърде страхливи да ги поставят под въпрос. В този смисъл, не може да говорим за някаква РЕАЛНА грешка, ами просто за неспазване на временни правила. Правила не траят вечно, следователно и грешката е временна, тоест тя не е реална и не съществува.

Второто определение предопределя най-коварната от всички човешки мисли - вината. Тя отново е наложена от обществото и другите хора. Едно малко невинно дете не познава вината, нито мисли, че някога е сгрешило. То не познава грешката, идеята за грешката му се налага от родителите и най-силно от образователната мелачка (училище).

Няма такова нещо като грешка.

СЛУЧАЙНОСТ
Нещо, което се е случило случайно, неочаквано, незакономерно. Това е чиста случайност.

Как може нещо да се случи случайно? Вървите си по улиците и саксия пада на главата ви. Първо саксията не би паднала, ако не беше сложена там от някой човек, това че е там на точно това място не е случайност. Второ това, че тя е паднала точно върху вашата глава, не е случайно, тъй като вие съвсем съзнателно сте решили да мините точно от там, в определеното време. Когато вървите по улицата и дъждът завали на главата ви, това случайност ли е или просто даденост, част от живота?

Ако нещо се нарече случайно, защото е незакономерно, като например, някои научни опити не се случват всеки път и затова се отхвърлят от модерната наука като случайност, то е твърде условно, защото древната алхимия се интересува точно от тези опити, които се случват в само определено време и само в определено състояние на първоначалните елементи.

Няма такова нещо като случайност.

СЪВПАДЕНИЕ
1. Събитие, явление, което се извършва едновременно с друго. След толкова много съвпадения се замислих за живота си.
2. Еднаквост, тъждественост. Съвпадение на имената.

Сега е много текущо да се говори за съвпадения и какво те означават и дали са някакви знаци в живота ни. Съвпадение ли е, че когато се стъмни и мине полунощ повечето хора спят? Не, просто условията са подобни и действията ни са еднакви. Съвпадение ли е, че когато си помислите за някой близък човек и той ви се обажда по телефона. Не, просто телепатия. Съвпадение ли е, че когато си купите нещо и точно зад ъгъла ще го намерите по-евтино. Не, просто там където откъдето сте го купили са се постарали да се рекламират по-добре и са ви привлекли да го купите и вие самите плащате за рекламата (клопката).

Всяко събитие има цел, независимо колко "случайно" може да ни изглежда на нас. Всичко, което ни се случва, независимо дали е добро или лошо допринася за изграждането на това кои сме ние. Идеята, че нещо е просто "съвпадение" е начин на ума да проумее и осмисли събитие, за което той няма предишно знание.

Няма такова нещо като грешка, случайност или съвпадение




Гласувай:
11



1. sycamine - Разбира се, всичко е само човешка ...
20.04.2011 18:41
Разбира се, всичко е само човешка реалност. Само ние хората имаме нужда от това, за да продължим да живеем със съ/знанието че сме по-специални и че не случайно сме тук.
цитирай
2. zelas - Разбира се, всичко е само човешка ...
20.04.2011 19:13
sycamine написа:
Разбира се, всичко е само човешка реалност. Само ние хората имаме нужда от това, за да продължим да живеем със съ/знанието че сме по-специални и че не случайно сме тук.


Въпросът е защо, човек има нужда да се чуствува специален и защо човек се страхува от смъртта?
цитирай
3. sycamine - Всичко идва от мисълта. Ние не само ...
20.04.2011 19:53
Всичко идва от мисълта. Ние не само знаем за смъртта, но и мислим за нея. Ако спрем да мислим няма да се страхуваме. Спасението е в медитацията. Страхът изчезва.
цитирай
4. zelas - Всичко идва от мисълта. Ние не само ...
20.04.2011 19:56
sycamine написа:
Всичко идва от мисълта. Ние не само знаем за смъртта, но и мислим за нея. Ако спрем да мислим няма да се страхуваме. Спасението е в медитацията. Страхът изчезва.


Това означава ли, че по време на медитация мисълта изчезва, и ако е така как знаем, че сме празни от мисли?
цитирай
5. sycamine - Знанието предполага мисъл. Именно ...
20.04.2011 20:05
Знанието предполага мисъл. Именно с изчезването на мисълта изчезва и знанието. Знаеш ли че има или няма мисли означава че мислиш.
Животните и децата го умеят. Учи се от тях :)
цитирай
6. sycamine - Трябва да се страхуваме от смъртта ...
20.04.2011 20:19
Трябва да се страхуваме от смъртта както животните-само когато сме застрашени. А ние, представи си, лежим си на плажа, пием си коктейла, всичко ни е наред и размишляваме за смъртта. Естествено че идва страха.
цитирай
7. audan - Грешка и вина
20.04.2011 20:19
Ако човек направи зло без да иска, то това е "грешка". Ако е нарочно,волево - това е "вина".

А "случайност" е "онази закономерност, която, все още,не ни е известна".

Ама, Зелас, с наближаването на 2012-та много духовно я даваш нещо. :))

Не е зле, не е зле.
цитирай
8. zelas - Ако човек направи зло без да иска, то ...
20.04.2011 20:43
audan написа:
Ако човек направи зло без да иска, то това е "грешка". Ако е нарочно,волево - това е "вина".


Няма зло, има оцеляване. Победата за едни е освобождение, а за други наказание. Човек не прави зло (или добро), той действа според знанието си.

Аудан, напротив, все по-анти-духовно се настройваме, близко до земята и здравата мисъл, без нужда от нещо, което го няма. Едва ли има връзка с една година, която някой е избрал за специална.
цитирай
9. zelas - Знанието предполага мисъл. Именно ...
20.04.2011 20:45
sycamine написа:
Знанието предполага мисъл. Именно с изчезването на мисълта изчезва и знанието. Знаеш ли че има или няма мисли означава че мислиш.
Животните и децата го умеят. Учи се от тях :)


Да малките деца го могат, затова големите искат да се докоснат до тях (физически). Усета за допир е най-чист.
цитирай
10. audan - 2012
20.04.2011 21:19
zelas написа:
. Едва ли има връзка с една година, която някой е избрал за специална.

Ако предположим, че хопите са се заблудили, то и индийците са се заблудили точно за същото нещо ...
Ама случайност ще да е ... ;)
цитирай
11. zelas - . Едва ли има връзка с една година, ...
20.04.2011 21:35
audan написа:
zelas написа:
. Едва ли има връзка с една година, която някой е избрал за специална.

Ако предположим, че хопите са се заблудили, то и индийците са се заблудили точно за същото нещо ...
Ама случайност ще да е ... ;)


Не е случайно, просто хората имаме нужда да научаваме всеки ден нещо ново и колкото по-загадъчно и по-трудно за проумяване толкова повече задоволява нашето желание да поддържаме илюзията, че може да намерим отговори за живота. Всъщност никой не се интересува от отговорите.

п.п. всъщност календарът на маите свършва тази година на 28-ми октомври, така че ...
цитирай
12. audan - ???
20.04.2011 21:48
zelas написа:
п.п. всъщност календарът на маите свършва тази година на 28-ми октомври, така че ...
Така че ... :
1. Да се итдадем на пороците си;
2. Да се опитаме да изправим кривицитеси "ударно", "в съкратени срокове";
3. Нещо друго/

Сериозно питам.
цитирай
13. zelas - п. п. всъщност календарът на маите ...
20.04.2011 21:55
audan написа:
zelas написа:
п.п. всъщност календарът на маите свършва тази година на 28-ми октомври, така че ...
Така че ... :
1. Да се итдадем на пороците си;
2. Да се опитаме да изправим кривицитеси "ударно", "в съкратени срокове";
3. Нещо друго/

Сериозно питам.


4. Правиш нищо. Хората не могат времето да предскажат както трябва, камо ли края на света! :))
цитирай
14. audan - Ура-а-а!
20.04.2011 22:08
zelas написа:
audan написа:
zelas написа:
п.п. всъщност календарът на маите свършва тази година на 28-ми октомври, така че ...
Така че ... :
1. Да се итдадем на пороците си;
2. Да се опитаме да изправим кривицитеси "ударно", "в съкратени срокове";
3. Нещо друго/

Сериозно питам.


4. Правиш нищо. Хората не могат времето да предскажат както трябва, камо ли края на света! :))


Доста неща съм чел и с до хора съм разговарял години наред и сега ... все едно нищо незнам. Та точно това и правя - нищо! Нито правя сериозни планове,а и да ги правя, съм на мнение, че каквото стане, ТО е най-доброто и толкова!

Не знам дали е духовен мързел. Който смята, че знае - да пише!
цитирай
15. zelas - п. п. всъщност календарът на маите ...
20.04.2011 22:21
audan написа:
zelas написа:
audan написа:
zelas написа:
п.п. всъщност календарът на маите свършва тази година на 28-ми октомври, така че ...
Така че ... :
1. Да се итдадем на пороците си;
2. Да се опитаме да изправим кривицитеси "ударно", "в съкратени срокове";
3. Нещо друго/

Сериозно питам.


4. Правиш нищо. Хората не могат времето да предскажат както трябва, камо ли края на света! :))


Доста неща съм чел и с до хора съм разговарял години наред и сега ... все едно нищо незнам. Та точно това и правя - нищо! Нито правя сериозни планове,а и да ги правя, съм на мнение, че каквото стане, ТО е най-доброто и толкова!

Не знам дали е духовен мързел. Който смята, че знае - да пише!


Цялата тази олелия е пак свързана с задоволяване на нуждите на човек да си мисли, че е по-специален от мравката, комара или бълхата. Тя също задоволява нашите страхове от смъртта. Периодично страхът ни от смъртта ражда нови и нови форми на религия, защото старите загубват силата си и имат нужда от нещо свежо. Християнство, окултизъм и сега new-age и 2012, всичките са едно и също нещо - идеи на обществото за контрол на масите.

Ако нещо има за плануване то е да се научим пак да си отглеждаме храната сами и да работим/майсторим с ръцете.
цитирай
16. tzarkarui - Въпросът е защо, човек има нужда да ...
21.04.2011 07:14
Въпросът е защо, човек има нужда да се чуствува специален и защо човек се страхува от смъртта?

:) Хубава статия. Задаваща въпроси, които имат логични отговори. Тези въпроси мнозина сме си задавали преди. А отговорите? Е, когато има въпроси, отговори винаги се намират. И зависят от "камбанарията" (казал клисарят).
Смърт няма. Живота е непрекъснат процес. Да, смяната на формите на този живот причиняват известен дискомфорт, но... Дали в метаморфозата на какавида/пеперуда/червей има "страх от смъртта"? Дали Денят го е страх когато преминава в Нощ? :) Едва ли. Страха е илюзия. Мая. Доминацията (йерархия) също. Погрешно е да се счита, че Мая е многолика (както многократно съм твърдял) - тя просто няма лице. Еманация на Мая е Държавата. Мая налага илюзиите си чрез Страх.

http://karutzar.blogspot.com/2007/09/blog-post_4737.html

Човек Е по-специален от флората/фауната и Е техен "водач". Животните (но не и паразитите) копират поведението на ХОРата. По същия начин и ние сме копирали хората когато сме били в "животински одежди". (Но това е било толкова отдавна - не калпи, а дни и нощи на Брама) :) Зелас, браткиш, ти да не си последовател на джайнистите? Те също имат много точни попадения в своите крайности.
п.п. всъщност календарът на маите свършва тази година на 28-ми октомври, така че ...

На каква информация се базира твоето твърдение?
Привет браткиш
Цар Кару І - ecce Inquisitor Curiae.
цитирай
17. zelas - Смърт няма. Живота е непрекъснат ...
21.04.2011 19:03
tzarkarui написа:
Смърт няма. Живота е непрекъснат процес. Да, смяната на формите на този живот причиняват известен дискомфорт, но... Дали в метаморфозата на какавида/пеперуда/червей има "страх от смъртта"? Дали Денят го е страх когато преминава в Нощ? :) Едва ли. Страха е илюзия. Мая. Доминацията (йерархия) също. Погрешно е да се счита, че Мая е многолика (както многократно съм твърдял) - тя просто няма лице. Еманация на Мая е Държавата. Мая налага илюзиите си чрез Страх.


Точно така, аз и за идеята за "смърт" ще пиша, но ти много добре си го сбил в няколко реда.

tzarkarui написа:
Човек Е по-специален от флората/фауната и Е техен "водач". Животните (но не и паразитите) копират поведението на ХОРата. По същия начин и ние сме копирали хората когато сме били в "животински одежди". (Но това е било толкова отдавна - не калпи, а дни и нощи на Брама) :)


Това е много интересна идея, ще е интересно, ако кажеш повече, засега ще запазя въздържаност по въпроса.

tzarkarui написа:
Зелас, браткиш, ти да не си последовател на джайнистите?


Както казваше един боен съратник, ако ми го повториш ще съм го чувал два пъти. :))


tzarkarui написа:
п.п. всъщност календарът на маите свършва тази година на 28-ми октомври, така че ...На каква информация се базира твоето твърдение?


Базирано е на информацията, каквато е базирана и другата дата - никаква. :) Бъзикам се, просто някои така казват, виж на нета. Просто слухове и грозна измама, като всичко останало

Привет
цитирай
18. zelas - Събрали се един куп нещастници и ...
21.04.2011 19:11
ledadobreva написа:
Събрали се един куп нещастници и мъдруват.


Нема щастие, нема нещастие, та и по таз логика и нас ни нема! :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zelas
Категория: Други
Прочетен: 5784198
Постинги: 820
Коментари: 7388
Гласове: 4981
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031