Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.05.2011 21:00 - Няма такова нещо като "удоволствие" или "болка"
Автор: zelas Категория: Други   
Прочетен: 11263 Коментари: 23 Гласове:
6

Последна промяна: 25.05.2011 21:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Човешкото тяло не прави никаква разлика между усещанията за удоволствие или болка. Всяко продължително удоволствие, дали то ще бъде удоволствие от секс, или от музикално произведение, или от определена храна, или от богатство е всъщност болка за тялото. Болка сигнализираща, че баланса е нарушен.

Всяка болка в тялото е всъщност начина, по който тялото се справя с вътрешни проблеми. Съвременната медицина, бидейки продукт на общество стремящо се само към удоволствия, прави голяма грешка като се опитва да атакува болката веднага щом тя се появи. Болката, напротив, би трябвало да се използвува като сигнал за дисхармония в тялото. 

Защо няма удоволствие?

Удоволствието или идеята за нещата, които възприемаме като удоволствия, е само дразнител. Тялото няма нужда от него за дълго време, за да го регистрира. Всяко продължително удоволствие, на практика притъпява сетивността на тялото. Не случайно всяко изживяване на продължително удоволствие е последвано от противоположно и еднакво по сила, страдание. Например, почти винаги след ваканция се чуствуваме малко депресирани. Това е така, тъй като тялото има нужда от всякакъв вид дразнители, за да обогатява собствената си интелигентност и за подготовката си за извънредни ситуации.

Съдейки по "странните" проявления на усещането за удоволствие-болка при садисти и мазохисти, можем спокойно да направим извода, че удоволствието и болката са всъщност едно и също нещо и това, че едно усещане е обозначено като удоволствие е само плод на обществените разбирания. Както се казва, това което е отрова за едни, е храна за други. Болката за едни, е удоволствие за други и обратното. Те са едно.

Върховното удоволствие

Като изражение на върховното удоволствие мисълта е създала идеята за просветление и бог. Тези състояния се продават под формата на религия и духовни практики като медитация и йога. Разбира се, такива състояния не съществуват и затова вече хиляди години хората изразходват огромни количества енергия, за да преследват този идеал. Самият факт, че въпреки дългия период на развитие на тези техники, човекът все още не е намерил покой и мир със себе си, демонстрира фалшивата им същност.

Искайки нещо, което не съществува е коренът на проблемите на човечеството. Тялото не може да издържи на постоянно удоволствие за дълго време, в противен случай то ще бъде унищожено. Желанието ни да търсим и наложим постоянно състояние на щастие върху тялото е сериозен неврологичен дефект.

Тялото отхвърля всичко, от което АЗ-ът се интересува - постоянно щастие и постоянно удоволствие. Така че, ние никога няма да успеем да постигнем, това състояние на постоянно щастие. То е само една илюзия, която ни кара да правим неща, които в противен случай бихме отхвърлили като абсурдни. Удоволствието и щастието са моркова, който прилъгва магарето да се движи напред.

Колкото по-малко преследваме илюзията за щастието, толкова по-малко то има значение за нас. Това не означава, че човек трябва да се концентрира върху болката или нещастието, нито пък, че трябва да се откажем от малките "удоволствия", защото тези изживявания са болезнени за нас само, когато са продължителни. 

Проблемите възникват, когато търсим постоянното щастие, защото цялата структура на обществото е изградена върху идеята за преследване на щастието и постоянното удоволствие. А трябва да е обратното ... 

... радвайте се на трудностите в живота, те са по-ценни за оцеляването ви.



Гласувай:
8



1. d3bep - Хм, четейки идеите ти в последните ...
25.05.2011 21:20
Хм, четейки идеите ти в последните постове, все повече си мисля ,че ти виждаш за идеално едно общество, в което "клонираните атакуват"...

Ако започнем война с машините , трябва да те елиминираме :)
Ти си техен агент.
Да живей матрицата. Тринити отива на цион, яздейки набукаднезар :)))
цитирай
2. zelas - @ d3bep
25.05.2011 21:27
Няма такова нещо като общество (група хора, обединени от общи интереси). Обществото защитава само интересите на малцина и е в пълен конфликт с естественото състояние на човека и останалите живи организми.

Останалите неща ще ги приемем като майтап! :))
цитирай
3. d3bep - Абе тука не съм убеден. Всички жи...
25.05.2011 21:32
Абе тука не съм убеден.
Всички животни, живеещи на групи, правят общество .От мравките д огорилите, през вълците и щъркелите.

Така че, изобщо не е противоестествено.
Какт оне е противоестествено мнгоо клетк ида нарпавят организъм, така не е и противоестествено мнгоо организми да скалъпят общество :)
цитирай
4. zelas - Абе тука не съм убеден. Всички жи...
25.05.2011 21:35
d3bep написа:
Абе тука не съм убеден.
Всички животни, живеещи на групи, правят общество .От мравките д огорилите, през вълците и щъркелите.

Така че, изобщо не е противоестествено.
Какт оне е противоестествено мнгоо клетк ида нарпавят организъм, така не е и противоестествено мнгоо организми да скалъпят общество :)


Съвременното човешкото общество е почти изцяло продукт на мисълта, докато животинското е продукт на инстикта за оцеляване. Първобитните човешки общества са били може би по-естествени, тоест чисто практични.
цитирай
5. andrei - Шопенхауер е казал нещо интересно,по въпроса за щастието;
25.05.2011 21:38
Хората са странни същества-търсят щастието в охолството и лукса-докато то се намира там,където можем да избегнем болката!
цитирай
6. zelas - Хората са странни същества-търсят ...
25.05.2011 21:43
andrei написа:
Хората са странни същества-търсят щастието в охолството и лукса-докато то се намира там,където можем да избегнем болката!


Благодаря, върху нещо подобно се въртим тук.
цитирай
7. d3bep - Абе тука не съм убеден. Всички жи...
25.05.2011 21:49
zelas написа:
d3bep написа:
Абе тука не съм убеден.
Всички животни, живеещи на групи, правят общество .От мравките д огорилите, през вълците и щъркелите.

Така че, изобщо не е противоестествено.
Какт оне е противоестествено мнгоо клетк ида нарпавят организъм, така не е и противоестествено мнгоо организми да скалъпят общество :)


Съвременното човешкото общество е почти изцяло продукт на мисълта, докато животинското е продукт на инстикта за оцеляване. Първобитните човешки общества са били може би по-естествени, тоест чисто практични.

По въпроса дали у животните има мисъл, нема да направим едно мнение ми се струва...
Има, стествено, а причината да го отричаш е собственият ти капан: мислиш си че си по - висш от тях ,в коеот обвиняваш нас.

Истината обаче е че опиташ л икомуникация с тях(не говорна или писмена), ще останеш изненадан колко бързо вникват, учат се и предават, и как проявяват характер, съобразителност и индивидуалност при решенията.

Което НЕ Е инстинкт, защото инстинктът е шаблон.
цитирай
8. zelas - По въпроса дали у животните има м...
25.05.2011 21:59
По въпроса дали у животните има мисъл, нема да направим едно мнение ми се струва... Има, стествено, а причината да го отричаш е собственият ти капан: мислиш си че си по - висш от тях ,в коеот обвиняваш нас.


ОК, ще го обясним така - има два начина за функциониране на живия организъм - 1. Човешкият чрез верижната мисъл продукт на мозъка и 2. животинският чрез "мисълта", която е продукт на интелигентността на цялото тяло.

Първият начин е "дразнител > мисъл > действие", докато вторият е "дразнител > действие". Нямаме тази междинна фаза на "осмисляне" на дразнителя. Човекът също фунционира понякога така. Когато се докоснеш до много топъл предмет, реакцията е мигновенна, няма момент на осмисляне на заплахата, има само реакция. Така "мислят" и животните - сетивно.
цитирай
9. d3bep - ТОест обясняваш ми това, коеот в ...
26.05.2011 10:53
ТОест обясняваш ми това, коеот в литературата го пишат "условен рефлекс".
Ако вземеш обаче например 10 различни кучета и им сложиш да кажем храна ,която могат да достигнат по няколко различн иначина, всички няма да тръгнат по един.
А би трябвало? Ако е рефлекс.

После мога да ти покажа куче.
Улично, никога нямало стопанин.
Седи на светофарите и чака да стане зелено да премине. Проявява повече акъл от много минувачи :)
Може ли това да е на принципа "дразнимост-движение" без участието на съобразителност? Особено при условие че кучетата не виждат цветно...?

цитирай
10. zelas - Не казвам, че животните нямат сп...
26.05.2011 11:10
Не казвам, че животните нямат способността да анализират и да се учат. Разликата между нас и тях е че ние имаме абстрактни идеи за нещата и АЗ-ът се страхува от края, което прави животът ни толкова труден и конфликтен.
цитирай
11. анонимен - Тук
26.05.2011 12:52
Да и Не!

Mедитацията не е работа; тя е игра.
Молитвата не е бизнес; тя е игра.
Медитацията не е нещо, което трябва да се прави,
за да се постигне някаква цел (мир, блаженство...),
а нещо, на което трябва да се наслаждаваш като на цел сама по себе си.
Прагматичният живот вероятно е необходимост, но за него плащаш скъпо.
Загубил си празничността на живота.
Животът се превръща в празник, фестивал,
ако се разгърнат всичките ти възможности.
Иначе е обред, церемония.
Истинската Религия означава превръщането на живота в празник.
Измерението на религията е измерението на празничността,
то не е прагматично.
Под празничност разбирам способността да се радваш,
момент за момент, на всичко, което се появява около теб.
В бизнеса е важен резултатът.
При празнуването стойност има самото действие.
Ако можеш да превърнеш всяко действие важно само по себе си,
тогава празнуваш и си празничен.
Когато празнуваш, границите, ограничените граници, са разрушени.
Те не са нужни; те са отстранени.
Сега не правиш избор. Сега не си избирателен.
Приемаш всичко, което се появи пред тебе.
В момента, в който позволиш на тоталното съществуване да влезе,
се превръщаш в едно с него.
Създава се взаимност, общуване.
Тази взаимност наричам медитация:
това празнуване, това неизбирателно осъзнаване.
Празничността е в момента, в действието -
не в загрижеността за резултатите, не в постигането на нещо.
Няма нищо за постигане,
затова можеш да се наслаждаваш на това,
което е Тук и Сега.
Медитацията, молитвата не може да се правят посредством мислене.
В това е дилемата - най-голямата дилема.
Този, който знае, казва: „Скачай! Недей да мислиш!"
Обаче ти не можеш да свършиш абсолютно нищо, без мислене.
Това е причината да се създадат ненужни механизми -
ненужни механизми, казвам, защото ако скочиш, без да мислиш,
не са необходими никакви средства и механизми.
Но ти не можеш да скочиш, без да мислиш,
затова са необходими и тези средства.
цитирай
12. zelas - @ 11. анонимен - Тук
26.05.2011 13:03
Медитацията, молитвата не може да се правят посредством мислене.


А как се правят тогава? Просто е абсурдно да се говори за медитация, което е стремеж да се спре мисленето използвайки мисълта.

Ако има такова нещо като естествена медитация, то тя щеше да се случва без волята на мисълта. Като припадъка например. Но тази медитация, за която говориш се прави съзнателно тоест е само заблуда.
цитирай
13. анонимен - Тук
26.05.2011 13:33
Да, имаш право - донякъде е така
Но след като си скочил, ще кажеш:
„Средството не е необходимо; от него нямаше нужда. То беше само заблуда"
Но това е ретроспективно познание.
Ще разбереш впоследствие, че средствата не са били необходими
(Учителите на дзен казват:
„Никакви усилия не са необходими; всичко се прави без усилие.")
но това звучи абсурдно за този, който не е преминал през бариерата.
А човек разговаря главно с тези, които не са преминали през бариерата.
Затова казвам, че средствата са нещо изкуствено създадено.
Те са само трик, за да се успокои рационалният ум,
за да може да бъдеш тласнат в непознатото.
Суфи дервишите са използвали като техника, като средство, танца.
Ако се потопиш в танца, не може да продължиш да си интелектуален.
За него е нужно цялото ти същество.
И задължително настъпва един момент,
в който танцът се превръща в несъзнателен.
Колкото е по-жизнен, по-енергичен, колкото повече си в него,
толкова по-малко участие взема разумът.
В един момент няма да танцуваш, а танцът ще те е завладял, ще те е поел.
Ще бъдеш пометен в несъзнателния източник.
Учителите по дзен използват метода на коана.
Коаните са главоблъсканици.
Те не могат да бъдат решени от разума.
Не можеш да разсъждаваш върху тях.
На пръв поглед изглежда,
като че ли за тях може да се измисли нещо: в това е уловката.
На пръв поглед като че ли можеш да намериш
някакво решение на коана и започваш да разсъждаваш:
Рационалният ти ум е успокоен.
На него му е предоставено нещо, което той трябва да реши...,
но това нещо всъщност не може да бъде решено.
Самата му природа е такава, че за него не може да се намери решение,
защото самата му природа е абсурдна.
Но нито един метод не е причина за медитацията.
Затова е възможно съществуването на толкова много методи.
Всеки метод е само едно средство..., но всяка религия твърди, че нейният метод е пътят и нито един друг метод няма да свърши работа. Всички те разсъждават от гл. т. на причинността.
цитирай
14. zelas - @ 13. анонимен - Тук
26.05.2011 13:50
Не може да опишеш състояние на несъзнание с думи (мисли), просто не можеш, няма логика в това и се заблуждаваш.

Няма техника, която да ти помогне да изпаднеш в такова състояние, което не съществува, Танците на дервишите са просто начин за "объркване" на лявото и дясното полукълбо на мозъка, нищо повече. Това главозамайване е само привидно състояние, то не е естествено състояние. Самата воля да го практикуваш е родена от мисълта.

Самият факт, че след хиляди години още говорим и дискутираме за тези неща, показва, че те са фалшиви и посоката е сгрешена. Човек никога няма да намери отговор на тези въпроси, защото те са само капани на мисълта за да поддържа своята продължителност.

Халюцигенните наркотици са нещо подобно. Шашкане на мозъка, за си мислим, че сме открили нещо.
цитирай
15. анонимен - Тук
26.05.2011 14:06
Всеки метод е само едно средство;
той представлява създаването на ситуация за настъпването на събитието;
той не го причинява.
Например, извън границата на стаята е неограниченото, отворено небе.
Никога не си го виждал.
Мога да разговарям с тебе за небето,
за свежестта, за морето, за всичко онова,
което се намира извън тази стая, но ти никога не си го виждал.
Не знаеш нищо за него. Смееш ми се.
Мислиш си, че си го измислям.
Казваш: „няма логика в това и се заблуждаваш.."
Не мога да те убедя да излезеш навън,
защото всичко, което мога да ти кажа за него, за тебе няма смисъл.
След това обаче ти казвам: „Къщата гори!"
Това можеш да го разбереш. Това е нещо, което има смисъл за тебе.
Сега не е необходимо да ти давам обяснения.
Просто бягам навън. Ти ме следваш.
Къщата не гори, но в момента, в който си вън от нея,
не е необходимо да ме питаш защо съм излъгал.
Смисълът се е появил. Небето се е открило пред тебе.
Сега ми благодариш.
Всяка лъжа ще свърши работа.
Лъжата беше само средство и нищо повече;
тя беше средство, за да те изкарам навън.
Не тя е предизвикала появата на обстановката извън къщата.
Всяка религия се основава върху лъжливо средство.
Всички методи са лъжи; те създават само подходящата ситуация.
Те не са причината.
цитирай
16. анонимен - ...
26.05.2011 14:47
На път се тръгва без себе си.
цитирай
17. zelas - @ 15. анонимен - Тук
26.05.2011 15:07
Като поезия звучи добре, но само до там.

Те не са причината.


Колко още хора трябва да загинат в името на доброто? Сега загиват в името на демокрацията и свободата, преди хиляда години в името на христос.

Не благодаря, без мен!
цитирай
18. zelas - @ 16. анонимен - ...
26.05.2011 15:09
Да ама като стигнеш там и пак разбираш, че си довлякал старото туловище.

Хубаво говорите с анонимен (Тук), ама много завъртяно, аз съм просто момче, трябва ми здрава почва под краката.
цитирай
19. zelas - @ 19. анонимен - Тук
26.05.2011 16:52
Не искам да испадам в теологични диспути, но не мога да не попитам, казваш

Ако търсиш Христос, ще трябва да отидеш отвъд християнството.


Това не означавали, че просто не трябва да търсим нищо?

Втори въпрос - ти описваш тази личност сякаш си бил очевидец на събитията. Това не е ли просто друга форма на християнство , като отричаш останалите?

Както е казал народа - преоблякал се Илия и пак с тия! :)
цитирай
20. анонимен - Тук
26.05.2011 17:27
"Това не означавали, че просто не трябва да търсим нищо?"

Да, цел не съществува, няма цел, за която да трябва да ходите някъде.
Религията, древните трактати, евангилия, притчи са като карта.
Ако сте ме разбрали както трябва, нямате нужда от религия.
Ала вие не сте ме разбрали и поради това ви е нужна карта.
Нуждата от карта не идва от някаква цел.
Не предстои пътешествие, за да е потребна карта.
Картата е нужна, защото вие сте отишли някъде и
трябва да се върнете тук и сега.
Няма нужда да се ходи някъде, но сте сънували,
че сте отишли някъде - картата ви трябва, за да се върнете вкъщи.
Отклонили сте се, движили сте се във въображението си,
в желанието, амбицията, не се вглеждате в себе си.
Съществото ви е на гърба, бягате далеч от него.
Картата ще ви помогне да погледнете назад,
да се срещнете със съществото си, да посрещнете себе си.
Ако ме разберете, ако схванете, че тук и сега е всичко онова,
което съществува, изгорете картата, изхвърлете я, нямате нужда от нея.
На пристигналия у дома карти не му трябват.
Най-висшето писание няма нито една дума.
Суфите имат книга, Книгата на Книгите.
Тя е съвсем празна, в нея не е записана нито една дума.
В продължение на векове тя е била предавана
от един учител на друг учител, от учител на ученик,
към нея се отнасяли с огромно уважение.
Това е най-висшето в писанията.
Ведите не са така красиви, Библията не е така хубава,
защото в тях нещо е записано.
Книгата на Книгите е изключително ценна,
но ще можеш ли да я прочетеш?

цитирай
21. zelas - Книгата на Книгите е изключително ...
26.05.2011 17:33
Книгата на Книгите е изключително ценна, но ще можеш ли да я прочетеш?


Трябва ли? Аз изгорих всички чужди книги.

Благодаря за коментарите ти, "удоволствието" :))) е изцяло мое.
цитирай
22. анонимен - Тук
26.05.2011 17:56
Благодаря.
Споделено е!
цитирай
23. анонимен - Zelas - имаш слаба и погрешна логика
02.08.2011 16:38
Нормалното състояние на човека е щастието. Доказано е. И то от учени.

А какво представлява щастието - удоволствие от живота.

И какво излиза - че удоволствието е естественото състояние на човека.

Така че, запази си безсмислемните тези за себе си, вместо да лъжеш хората.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zelas
Категория: Други
Прочетен: 5771308
Постинги: 820
Коментари: 7388
Гласове: 4981
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031