Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.07.2011 13:01 - За любителите на соята
Автор: zelas Категория: Други   
Прочетен: 9971 Коментари: 12 Гласове:
7

Последна промяна: 02.07.2011 15:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Соята е продукт, който се произвежда масово от генетично модифицирани култури. Тя е нехарактерен хранителен продукт за традиционната българска кухня, но понеже вече сме част от глобалното село (за съжаление), соята успя да навлезе заедно с азиатската кухня в хранителния режим на хората. Особено се е наложило соевото мляко като заместител на нормалното мляко.

В редките случаи когато ми се е случвало да ям в азиятски ресторант, тялото ми е давало сигнали да не приемам соя и може би за това никога не съм развил вкус за нея. Оказва се, че е имало защо.

Вредна ли е е соята?

Кратък отговор: Да, много!

Дълго обяснение. Соята съдържа високи количества на различни отровни химикали, които не могат да бъдат напълно унищожени дори и от дългия процес на готвене. Такива са: 
  • фитати, които блокират усвояването на минерали на тялото и причиняват кариес
  • подтиска действието на полезни ензими и по този начин пречи на храносмилането на протеините
  • хемаглутин (haemaggluttin), който причинява червени кръвни клетки да се слепват едни с други и така подтиска усвояването на кислород.
  • Най-скандално от всички е, че соята съдържа високи нива на фитоестрогени (известни също като изофлавони) генистеин и daidzein, които имитират и понякога блокират хормон естроген.
От години вече е известно, че фитоестрогени в соя потискат функцията на щитовидната жлеза. В Япония, проучването през 1991 г показва, че 30 грама соя на ден води до голямо увеличение на хормон стимулиращ щитовидната жлеза. Това може да доведе до гуша, хипотиреоидизъм, и авто-имунни заболявания на щитовидната жлеза.

Едно друго проучване показва че бебета, родени от майки вегетариаки които ядат соя, имат пет пъти по-голям риск от хипоспадия, вроден дефект на пениса.

Интересното е, че много често жените са тези, които обичат соя, а тя вреди на женския полов хормон - естроген. Употребата на соя всекидневно може да наруши функцията на млечните жлези при жените и да доведе до проблеми с кърменето, когато имат деца.

Поддържниците на соята, като здравословен продукт, изтъкват факта, че японците ядат соя и не страдат от рак на гърдата, матката, дебелото черво и простатата. Това е големият мит, върху който се гради на идеята за "здравословната" соя. В действителност, японците не ядат много соя. Проучване от 1998 е показало, че японците обикновено изяждат около 8 грама (2 чаени лъжици) на ден, което е много по-малко от 220 грама, които може да получите от голямо парче тофу и две чаши соево мляко.

Как да избегнем соята?

Това е много трудно. Можете да спрете соевото мляко и тофу, но соята също се съдържа в зърнени закуски, сладолед, хамбургери и лазаня, и всякакви печени изделия като торти и бисквити, питки и хляб. Общо взето всички преработени храни. Четете внимателно етикетите и си гответе в къщи.

Живеем в една силно отровна среда и трябва много да внимаваме с какво с храним, докато не си бием шута обратно на село и заживеем един истински здравословен и пълноценен живот. 

Соя? Не, благодаря!



Гласувай:
7



1. karambol5 - Много се радвамна поста ти. От две ...
02.07.2011 13:48
Много се радвамна поста ти . От две -три години се старая да не консумирам соя .
Очевдино е имало защо .
цитирай
2. zelas - Много се радвамна поста ти. От две ...
02.07.2011 13:57
karambol5 написа:
Много се радвамна поста ти . От две -три години се старая да не консумирам соя . Очевдино е имало защо .


Слушай тялото си, никога няма да сгрешиш.

Избягвай и другите изброени "храни", соята подобно на захарта сега я използват масово в най-различни продукти. Аз ги наричам - мини в храната.
цитирай
3. karambol5 - Аз не купувам почти никакви готови ...
02.07.2011 14:02
Аз не купувам почти никакви готови сладкиши или зърнени харни :)
Такъв ми е начина на живот ,че и хамбургери не ям , а и хляб предопичтам в къщи да си правя :) поне вече има хлебопекарни !
Та.........наистина са си мини в храната !
цитирай
4. zelas - Аз не купувам почти никакви готови ...
02.07.2011 14:16
karambol5 написа:
Аз не купувам почти никакви готови сладкиши или зърнени харни :)
Такъв ми е начина на живот ,че и хамбургери не ям , а и хляб предопичтам в къщи да си правя :) поне вече има хлебопекарни !
Та.........наистина са си мини в храната !


Когато си правиш хляб не използвай пълнозърнесто брашно (то има много фитини), използвай бяло брашно и по възможност такова без глутен. Като това

http://www.dovesfarm.co.uk/uploads/images/large/941.jpg

Също е добре да накисваш брашното предния ден в някаква киселинна среда, като кисело мляко, кефир, оцет или лимонов сок. Това намалява фитините още повече и прави хляба много лесен за храносмилането.
цитирай
5. karambol5 - Да си призная не съм виждал такова, ...
02.07.2011 14:22
Да си призная не съм виждал такова ,но ще потърся . И ще накисвам брашното ..това ми е малко странно ,но като го направя веднъж и ще свикна ..предполагам .
цитирай
6. zelas - Да си призная не съм виждал такова, ...
02.07.2011 14:50
karambol5 написа:
Да си призная не съм виждал такова ,но ще потърся . И ще накисвам брашното ..това ми е малко странно ,но като го направя веднъж и ще свикна ..предполагам .


http://www.zoya.bg/Бяло-безглутеново-брашно-1кг.2038

Намерих един сайт. Цената е малко солена, но става ако не намериш по-евтино. Не съдържа соя!!! Това брашно всъщност не е правено от жито, а от ориз, картоф, тапиока, ксантанова гума.

Но най-важното е, че не е избелвано. Ще забележиш, че е малко по-твърдо от другите и не набухва много.

Аз лично не ям хляб. Но става за пълнеж, когато няма друго под ръка.
цитирай
7. balkanec - Аз съм любител на соята
02.07.2011 15:45
Вкъщи добавяме в манджите соеви кубчета и "соева кайма". Не съм очаквал, че може да е вредно - нали соята си е естествено растение.
Те вредни ли са?

Не очаквах, че може да е генномодифицирана, не съм обръщал внимание с какъв произход е.
цитирай
8. zelas - Вкъщи добавяме в манджите соеви ...
02.07.2011 16:23
balkanec написа:
Вкъщи добавяме в манджите соеви кубчета и "соева кайма". Не съм очаквал, че може да е вредно - нали соята си е естествено растение.
Те вредни ли са?

Не очаквах, че може да е генномодифицирана, не съм обръщал внимание с какъв произход е.


Има много отровни естествени растения. В противен случай всичко щеше да става за ядене. 91% от соята произвеждана в САЩ е ГМ, като се има предвид, че ГМ се разпространява вече навсякъде така и соята ще е само ГМ.

Аз не мога да те съветвам, кое е вредно за теб самият и кое не, защото има хора, които са по устойчиви на отрови, но ти си прекарал рак, така че е добре да щадиш организма си.
цитирай
9. zelas - Балканец, виж този препарат, който ...
02.07.2011 16:48
Балканец, виж този препарат, който се използва против мравки, хлебарки, паяци и други. Познай от какво е направен? .... масло от соя!

http://www.bayeradvanced.com/insects-pests/products/natria-home-pest-control
цитирай
10. sycamine - Автора на книгата, чийто съвети ...
02.07.2011 16:50
Автора на книгата, чийто съвети така стриктно спазваме препоръчва в една рецепта за здравословна супа половин чаша соев сос.
цитирай
11. zelas - Автора на книгата, чийто съвети ...
02.07.2011 17:04
sycamine написа:
Автора на книгата, чийто съвети така стриктно спазваме препоръчва в една рецепта за здравословна супа половин чаша соев сос.


Всеки сам трябва да се информира и да слуша тялото си. Аз никога не съм харесвал соя.
цитирай
12. анонимен - Много хуманно - подвижна енцикл...
24.08.2012 01:40
Много хуманно - подвижна енциклопедия за здраве. Браво !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zelas
Категория: Други
Прочетен: 5802500
Постинги: 820
Коментари: 7388
Гласове: 4981
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930