Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.08.2012 14:35 - Няма пътека към мъдростта
Автор: zelas Категория: Други   
Прочетен: 6202 Коментари: 17 Гласове:
2

Последна промяна: 17.08.2012 16:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Просто се предаваш напълно, оставяш се на вълните. Пълна капитулация – преставаш да се бориш, преставаш да търсиш истината, преставаш да търсиш по-добър живот, снижаваш се до земята, забравяш за себе си като съзнание. Това не е като да се предадеш в обичайния смисъл на думата – самосъхранението е основна функция на тялото.

Това означава, че няма нищо, което можеш да направиш, за да промениш живота към по-добро или по-лошо. Светът е идеален такъв какъвто е, дори когато всичко около теб е сринато до руини. Това е пълна капитулация, пълна безпомощност.

В крайна сметка това, което ще излезе на повърхността е самата мъдрост.






Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Тук
17.08.2012 17:05
Да.

"Приеми онова което е."
"Наистина не мога. Разтревожен съм
и съм разгневен."
"Тогава го приеми."
"Да приема, че съм разтревожен и разгневен?
Да приема, че не мога да приема?"
"Точно така. Внеси приемане в неприемането.
Внеси капитулация в съпротивата.
И виж какво ще стане."
цитирай
2. zelas - Наскоро имах един комичен случай с ...
17.08.2012 17:30
Наскоро имах един комичен случай с една жена, която беше много горда, че съдиите на олимпиадата са наказали китайския отбор по бадминтон, защото умишлено искали да загубят.

Аз я провокирах с въпроса:

- Добре де, откъде сте сигурна, че те наистина не са искали да загубят. Какво лошо има в това да играеш с идеята, че трябва да загубиш, а не винаги да искаш да победиш. Каква е тази лудост по победата?

Жената побесня:

- Какви глупости говориш, това е спорт, играе се само за победа.

- Не е вярно - отговорих - Мотото на олимпийските игри е, че участието е по-важно от победата и освен това, какво лошо има да загубиш една игра от тактическа гледна точка, за да спешелиш крайната титла.

Тя направо подлудя:

- Това са пълни глупости, кажи ми ти откъде си?

- Какво значение има откъде съм?

- Защото съм доволна, че аз не съм от там.

-----------------

Това е - хората искат да печелят, независимо, че за да спечели един, друг трябва да загуби. Това се забравя.
цитирай
3. анонимен - Тук
17.08.2012 17:48
Един човек си мислел, че когато загуби партия шахмат,
е претърпял поражение.
След като учил 2 години при знаменит дзен учител,
той разбрал, че е претърпял поражение, ако е спечелил.
Все още недоволен, той учил година и половина
при великия суфи Нарсуфин и разбрал, че ако е загубил,
но е доволен от загубата, тогава е претърпял поражение.
Тогава отишъл три години в Хималаите
и от великия йога Махариши разбрал,
че ако е победил, но се чувства виновен за това,
тогава е претърпял поражение.

Бъди доволен в недоволството си.
Бъди радостен в скръбта си.
Бъди весел в непостижението си.
Постижението за един е непостижение за друг,
а непостижението за друг е постижение за тебе.
Хората страдат не от това, което се случва,
а от своето отношение към станалото.
цитирай
4. zelas - Когато направя нещо не съжалявам за ...
17.08.2012 17:54
Когато направя нещо не съжалявам за нищо, не предлагам никакви извинения на никого, защото това каквото правя е автоматично. В дадена ситуация аз просто не съм в състояние да действувам по друг начин. Действията ми не са рационални, не мисля логично - нищо подобно - това е просто единствената и естествената реакция в тази конкретна ситуация.

Следващия път реакцията ще бъде различна. Може да наречете действия ми фурнаджийска лопата, несъответствие или противоречие. Аз просто не мога да действам по друг начин ... като малко дете.

Морални въпроси от рода на - "Трябва да постъпвам по един или друг начин, защото така е прието“ - не тормозят съзнанието ми. Действията ми преди и след определена ситуация не се поставят под съмнения.

Това не е свобода, защото няма нищо, от което да бъдеш свободен.
цитирай
5. анонимен - Тук
17.08.2012 18:51
Поклон пред разбирането Ти.
И поздравления за "малкия Учител",
който скоро ще се присъедини към семейството ти.

Един човек много обичал чайки.
Всеки ден, когато излизал в морето,
ята чайки кръжели над него и го следвали.
Един ден баща му рекъл:
-Знам, че непрекъснато те следват чайки.
Моля те хвани ми няколко за забавление.
Синът се съгласил. На другия ден излязъл в морето,
но нито една чайка не го последвала.
цитирай
6. zelas - Благодаря-----------Не ...
17.08.2012 19:06
Благодаря

-----------


Какво не му е наред на този свят?
Защо искаш да промениш света?
Това е изключително красив свят!

Искаш да промениш този свят,
така че да може да живееш в свят на собствените си идеи.
За собствена угода.

Истинският проблем е, че ти не си доволен от себе си
защото не знаеш кой всъщност си ти
И искаш да промениш себе си,
а рано или късно откриваш,
че това е невъзможно.
И пак се захващаш със световните проблеми.
За да забравиш ...

Спасителите са като пияници
спасяват другите, за да забравят колко са загубени
самите те.
цитирай
7. анонимен - пак цитат!
17.08.2012 19:29
"Бях нещастен,че нямам обувки,докато не видях човек без крака"
цитирай
8. анонимен - и още ....мъдрост!
17.08.2012 19:44
Блез Паскал смята, че има три вида хора и според това разпределение всеки от тях намира смисъла, както на живота, така и на човешкото съществуване на Земята, което е подготовка за вечния живот: "Първите са онези, които са намерили Бога и Му служат. Те са радостни и разумни. Вторите са онези, които не са Го намерили и не Го търсят. Те са безумни и нещастни. Третите са онези, които не са Го намерили, но Го търсят. Те са разумни, но все още нещастни."
цитирай
9. анонимен - Благодаря ----------- ...
17.08.2012 19:51
zelas написа:
Благодаря

-----------


Какво не му е наред на този свят?
Защо искаш да промениш света?
Това е изключително красив свят!

Искаш да промениш този свят,
така че да може да живееш в свят на собствените си идеи.
За собствена угода.

Истинският проблем е, че ти не си доволен от себе си
защото не знаеш кой всъщност си ти
И искаш да промениш себе си,
а рано или късно откриваш,
че това е невъзможно.
И пак се захващаш със световните проблеми.
За да забравиш ...

Спасителите са като пияници
спасяват другите, за да забравят колко са загубени
самите те.

tova zvuchi kato izlijanie pred samija sebes si. za sebe si.
;
цитирай
10. zelas - Блез Паскал смята, че има три вида ...
17.08.2012 20:00
анонимен написа:
Блез Паскал смята, че има три вида хора и според това разпределение всеки от тях намира смисъла, както на живота, така и на човешкото съществуване на Земята, което е подготовка за вечния живот: "Първите са онези, които са намерили Бога и Му служат. Те са радостни и разумни. Вторите са онези, които не са Го намерили и не Го търсят. Те са безумни и нещастни. Третите са онези, които не са Го намерили, но Го търсят. Те са разумни, но все още нещастни."


Човекът е създал Бог от страх. Така че проблемът е страхът, а не Бог.
цитирай
11. zelas - tova zvuchi kato izlijanie pred ...
17.08.2012 20:01
анонимен написа:

tova zvuchi kato izlijanie pred samija sebes si. za sebe si.
;


Човек винаги говори за себе си, дори когато не говори за себе си.
цитирай
12. анонимен - Кажи го на Паскал!
17.08.2012 20:37
zelas написа:
анонимен написа:
Блез Паскал смята, че има три вида хора и според това разпределение всеки от тях намира смисъла, както на живота, така и на човешкото съществуване на Земята, което е подготовка за вечния живот: "Първите са онези, които са намерили Бога и Му служат. Те са радостни и разумни. Вторите са онези, които не са Го намерили и не Го търсят. Те са безумни и нещастни. Третите са онези, които не са Го намерили, но Го търсят. Те са разумни, но все още нещастни."


Човекът е създал Бог от страх. Така че проблемът е страхът, а не Бог.

цитирай
13. анонимен - Тук
17.08.2012 21:13
Да, Паскал е прав.
Хората с духовни търсения се стремят
към себеосъществяване или просветление
в бъдещето. Ако сте търсещ човек, значи
се нуждаете от бъдещето. Ако вярвате
в това, то е истината за вас - наистина ще ви
трябва време, докато осъзнаете, че нямате
нужда от бъдеще, за да бъдете себе си.
цитирай
14. анонимен - Следователно трябва да бъдем първата категория....
17.08.2012 21:56
анонимен - Тук
21:13
Да, Паскал е прав.
Хората с духовни търсения се стремят
към себеосъществяване или просветление
в бъдещето. Ако сте търсещ човек, значи
се нуждаете от бъдещето. Ако вярвате
в това, то е истината за вас - наистина ще ви
трябва време, докато осъзнаете, че нямате
нужда от бъдеще, за да бъдете себе си.


"Първите са онези, които са намерили Бога и Му служат. Те са радостни и разумни"
цитирай
15. анонимен - така е, зелас, човек говори винаги ...
18.08.2012 08:19
така е, зелас, човек говори винаги за себе си и мисли за себе си, защото човек се ражда, за да бъде добре и да е щастлив, това мотивира всичките му постъпки без изключение, няма лошо:)
цитирай
16. анонимен - Нямало Бог. . . . . . . . много, много ...
20.08.2012 22:36
Нямало Бог ........ много, много зле поставени мисли...
Страхът си е твой от действията ти,от безверието ти, от гузната ти съвест, защото създателят ти не е зъл ... или пък клониш към злото - тогава ...може. Светът бил съвършен - пък мисленето на хората не било правилно, сякаш те са извън него.
Невежество страшно... подплатено с философски празнословия.
цитирай
17. анонимен - PROO-Обяви България
23.08.2012 15:30
Безплатен портал за обяви. Ако предлагате или търсите стоки и услуги, това е вашият сайт за обяви, подреден удобно по секции. - http://www.proo-obyavi.bg/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zelas
Категория: Други
Прочетен: 5784305
Постинги: 820
Коментари: 7388
Гласове: 4981
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031