Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.12.2010 21:43 - ПЕСЕН НА БОГОМИЛИТЕ - Исихия (Арамии)
Автор: zelas Категория: Музика   
Прочетен: 9040 Коментари: 13 Гласове:
11

Последна промяна: 11.12.2010 00:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Исихия е българска формация, създадена през 2000 г. Музиката им съчетава български фолклорни мотиви и църковни песнопения, изпълнени на разнообразни инструменти като тамбура, гайда, тарамбука, тимпани, тъпан, дайре, кавал, синтезатори и перкусии. В текстовете им са залегнали теми от българската история. Името на групата се свързва със средновековния исихазъм и буквално означава „безмълвие“, „съзерцание“, „покой“.

image

Евгени Николов - вокали
Веселин Митев - вокали, кавал, гайда, дудук
Петър Делчев - тамбура, чело-тамбура, китара
Панайот Ангелов - перкусии

Официален сайт

ПЕСЕН НА БОГОМИЛИТЕ
Биньо Иванов

Плюем ви на святите писания,
на олтарните ви церемонии,
на иконите и на хоругвите,
на жезъла ви
и на трона ви.

Плюем ви на златните трапези,
на езиците ви за възхвала,
на гърбиците
и парите ви.

Тебе само, боже беден, слава.

Тебе, бледен някъде, самичък,
ненамерил място на земята.
Тебе, несъглеждан и нечуван,
там в началото на светлината.

Тебе слава. Кладите ни грабват,
ний пламтим по пътищата тъмни.

Който е погледнал, вече знае:
С тоя огън и среднощ ще съмне.

 



Тагове:   дух,


Гласувай:
11



1. zelas - Темата е пиперлива, моля за умерен...
10.12.2010 21:47
Темата е пиперлива, моля за умереност! Благодаря!
цитирай
2. karambol5 - Музиката - невероятна. Стихът -...
10.12.2010 22:00
Музиката - невероятна .Стихът -точен .
Съжалявам ,че за някой може да е не е достатъчно художествен ,но е много истинен !
цитирай
3. tota - Безмълвие ...
10.12.2010 22:01
В което е стаена тревога ...Звучи тъжно и тревожно ...
цитирай
4. kleotemida - С тоя огън и среднощ ще съмне!!!
10.12.2010 23:52
Който е погледнал, вече знае...


цитирай
5. solinvictus - Огънят е Чистилище!....
11.12.2010 01:02
Огънят е Чистилище!....
цитирай
6. zelas - Огънят е Чистилище!. . . . Вярно е ...
11.12.2010 01:30
solinvictus написа:
Огънят е Чистилище!....


Вярно е братко-слънце-огън!
цитирай
7. zelas - Музиката - невероятна. Стихът -...
11.12.2010 01:33
karambol5 написа:
Музиката - невероятна .Стихът -точен .
Съжалявам ,че за някой може да е не е достатъчно художествен ,но е много истинен !


За мен стихът е ясен, исторически правдив и въздействаш. Това е достатъчно, другото е его.
цитирай
8. zelas - В което е стаена тревога. . . Звучи ...
11.12.2010 01:35
tota написа:
В което е стаена тревога ...Звучи тъжно и тревожно ...


Мда, безмълвието е многословно и не търпи критика. А пък безмълвният укор на богомилите, ще ни преследва до край и няма да става по-лесно, освен ако не ... от нас зависи.
цитирай
9. zelas - Който е погледнал, вече знае. . . ...
11.12.2010 01:38
kleotemida написа:
Който е погледнал, вече знае...


Много съм доволен, че поетът е написал "погледнал", а не "прогледнал". Една буква а разликата огромна.

цитирай
10. audan - Огънят
11.12.2010 16:21
Живях, по стечение на обстоятелствата, близо 2 години при последователи на Бялото братство,
Там чух, че се смятат за наследници на богомилството (дори хорът им в София се казва "Богомили"), а чрез него и на орфизма.
Музиката на Дънов, обаче ... ми нещо не ми хармонизира. Не зная защо.

Но докато слушах музиката от клипа, изведнъж я оприличих на нестинарската. И вниманието ми се спря на огъня - един от начините за пречистване. Но за вътрешния огън, който да пречисти душите ни. А после пробуждането е закономерна следствие.

Благодаря за стиховете, Зелас!
цитирай
11. zelas - Живях, по стечение на обстоятел...
11.12.2010 18:15
audan написа:
Живях, по стечение на обстоятелствата, близо 2 години при последователи на Бялото братство,
Там чух, че се смятат за наследници на богомилството (дори хорът им в София се казва "Богомили"), а чрез него и на орфизма.
Музиката на Дънов, обаче ... ми нещо не ми хармонизира. Не зная защо.

Но докато слушах музиката от клипа, изведнъж я оприличих на нестинарската. И вниманието ми се спря на огъня - един от начините за пречистване. Но за вътрешния огън, който да пречисти душите ни. А после пробуждането е закономерна следствие.

Благодаря за стиховете, Зелас!


Няма защо приятелю!
Тази песен и на мен така ми действа, искам ми се да скоча в огъня.

Що се касае до музиката на Дънов - за мен тя не носи български заряд. А дали са наследници на богомилите, това не знам и никой не може да твърди със сигурност.

Ти как мислиш, имало ли проклятие на богомилите?
цитирай
12. audan - Проклятието на богомилите
12.12.2010 20:13
zelas написа:
Тази песен и на мен така ми действа, искам ми се да скоча в огъня.

Що се касае до музиката на Дънов - за мен тя не носи български заряд. А дали са наследници на богомилите, това не знам и никой не може да твърди със сигурност.

Ти как мислиш, имало ли проклятие на богомилите?
Познавах жена, чийто живот бил спасен от Дънов.
Ухапала я отровна змия. Губела вече съзнание,когато колата им стигнала Изгрева. Дънов вече ги чакал (минути преди това, той прекъснал беседата си, казвайки, че имат нужда от него). Положил длани на челото й и ... тя се съвзела.
Оттогава му станала най - ревностната ученичка.
Та разбирал е, явно, от лечение и здравословен живот. За това шапка му свалям. Но за останалото ... негови са думите, че заради гоненията на богомилите, благословията над България била вдигната и дошли турците за около 5 века.

До някъде е прав. Ако най - свестните българи били богомили, то прогонването им би "обезчовечила" България. Следват дребнавости и алчност, което води до разпокъсване на територията ни. Има десетки дребни феодали. които турците ни завземат един по един.

А при Дънов, всъщност, говори за образуване на лоша карма и изплащането й. С идването му от САЩ като Духовен Учител, българският народ имал нов шанс да стане водач на Цивилизацията.

И аз съм съгласен, че неговата музика не звучи български. Макар той да твърди, че е от фолклора ни. Има нещо ... небългарско. По - точно нещо нехармонично на българите.

А много ми стана подозрителен, когато за събитията в Русия през 1917-а година казал нещо от рода на:"Това е нещо хубаво. Наши братя го направиха".
Съжалявам,че не помня точните думи.

Не желая да съм брат на този, чийто братя вдигнаха ВОСР.
цитирай
13. zelas - Благодаря ти друже. Намирам за п...
14.12.2010 00:21
Благодаря ти друже. Намирам за правилни разсъжденията ти.
Не знаех, че Дънов е казал, че музиката му е от фолклора ни. Би било интересно да се разбере какво е имал предвид. Както казах, не намирам нищо, което да кара сърцето ми да трепва.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zelas
Категория: Други
Прочетен: 5798240
Постинги: 820
Коментари: 7388
Гласове: 4981
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930