Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01.2011 14:27 - Тьовна е могла паднала - Валя Балканска И Петър Янев
Автор: zelas Категория: Музика   
Прочетен: 13979 Коментари: 23 Гласове:
9

Последна промяна: 08.01.2011 15:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Днес, преди не знам си колко лета, се е родила една Орфейка, Нейно Височество, Неповторимата и от Бога Пратена - Валя Балканска!

 imageДа ни е жива и здрава, йоще толкоз!
Ха, наздраве!



















------------------------------
Гост-блогар
Предложението (снимката и припомнянето за датата) да се публикува тази песен дойде от Вили Калчев vilikal. Благодаря!
-------------------------------

Тьовна е мъгла паднала

Тьовна е могла паднала, (2)
ситна е роса роснала. (2)

Ситна е роса роснала, (2)
мотна е река текнала. (2)

Еница потен сборкала, (2)
хайдушки потен фанала (2)

Хайдушки потен фанала (2)
и при хайдути йотишла (2)

Хайдути братя там ли сте? (2)
Ела ми потен кажите. (2)

Ние си сестра имаме, (2)
първо си любе немаме. (2)

 




Гласувай:
9



1. zelas - Текста го свалях набързо и не е ид...
08.01.2011 14:29
Текста го свалях набързо и не е идеален, ако някой има по-добър слух да заповяда, ще съм ви благодарен. Благодаря!
цитирай
2. анонимен - Благодаря ти, виночерпецо. бог да ...
08.01.2011 14:37
Благодаря ти, виночерпецо. бог да те поживи.
Леля Валя е един от най-звънките символи на Родопа и България. Леко преексплоатиран от конюнктурата, но с незаклепана аура и брилянтен хумор.
Невероятно свежа жена, с божествен глас и неподправено звучене. Няма друга като нея. Засега. Дай боже още сто години живот и здраве, за да гледа внуци и да радва душите ни.
Да я споменем в молитвите си.
Лельо Валя, целувам ти ръка.
Вили
цитирай
3. zelas - Благодаря ти, виночерпецо. бог да ...
08.01.2011 14:42
анонимен написа:
Благодаря ти, виночерпецо. бог да те поживи.
Леля Валя е един от най-звънките символи на Родопа и България. Леко преексплоатиран от конюнктурата, но с незаклепана аура и брилянтен хумор.
Невероятно свежа жена, с божествен глас и неподправено звучене. Няма друга като нея. Засега. Дай боже още сто години живот и здраве, за да гледа внуци и да радва душите ни.
Да я споменем в молитвите си.
Лельо Валя, целувам ти ръка.
Вили


Благодаря, че НИ припомни!

п.п. изтърках ти едното мнение щото са идентични.
цитирай
4. zelas - Текста беше поправен с помощта на ...
08.01.2011 14:59
Текста беше поправен с помощта на Ати (тота). За пореден път, благодаря.
цитирай
5. audan - Хайде на хорото, братя и сестри!
08.01.2011 15:08
И разни ще ми слушат чалга ...
Каква чалга, бре юроди?! Чуйте това!

Когато слушам песни като тази, краката ми сами заиграват. Пък никой не ме е учил на танци, за съжаление.
Това става с някои родопски и македонски песни. Не знам дали имам рода от тези краища, но ... явно ща да имам. Иначе как да си го обясня?!
цитирай
6. vilikal - И разни ще ми слушат чалга. . . Каква ...
08.01.2011 15:34
audan написа:
И разни ще ми слушат чалга ...
Каква чалга, бре юроди?! Чуйте това!

Когато слушам песни като тази, краката ми сами заиграват. Пък никой не ме е учил на танци, за съжаление.
Това става с някои родопски и македонски песни. Не знам дали имам рода от тези краища, но ... явно ща да имам. Иначе как да си го обясня?!


И аз нямам, Иво, рода от там, но, повярвай ми, в душата си съм повече родопчанин, отколкото варненски гларус :)
цитирай
7. zelas - И разни ще ми слушат чалга. . . Каква ...
08.01.2011 15:42
vilikal написа:
audan написа:
И разни ще ми слушат чалга ...
Каква чалга, бре юроди?! Чуйте това!

Когато слушам песни като тази, краката ми сами заиграват. Пък никой не ме е учил на танци, за съжаление.
Това става с някои родопски и македонски песни. Не знам дали имам рода от тези краища, но ... явно ща да имам. Иначе как да си го обясня?!


И аз нямам, Иво, рода от там, но, повярвай ми, в душата си съм повече родопчанин, отколкото варненски гларус :)


Да бре Вили, как така, аз все си мислих, че си родопско говедо ... като мене! :)))
цитирай
8. tota - Да е жива и здрава!! Още дълги години да оглася родния простор с песните си!!
08.01.2011 16:14
Последния път, когато.....
изпях “Излел е Делю хайдутин”.

Тази песен няма последен път. Тези дни имах няколко участия докъм 3-4 часа след полунощ и повторих “Делю...” повече от 10-15 пъти. Накрая пак я искаха, но аз отказах, защото беше станало много късно. За да изпееш “Делю...”, трябва да си в началото на концерта или участието. Освен това обясних, че ще натежи на хората, ще им омръзне. Дори започнах да се шегувам, че Делю излезе, пък няма да влезе...


...ме аплодираха.
Хората винаги ми ръкопляскат. Не мога да се оплача от липсата на почитатели. Тръгне ли гайдата, запея ли, след това всички са усмихнати и ме аплодират.


...споменаха, че моя песен
звучи в Космоса.
Винаги, когато хората ме разпознаят, все това споменават. Макар че не само “Излел е Делю хайдутин” е песента на България. Всичките ни песни по своему са красиви. Просто “Делю...” и самата България имаха късмета да се прочуят по този начин.
Не се гордея чак толкова за това, че аз съм изпълнителката, колкото, че наша песен покори земята и небето.


...се почувствах горда, че съм българка.
Винаги се гордея с това. По българска земя ходя, български хляб ям, български песни пея. А който не се чувства такъв - вратите са отворени, да отива другаде място да си търси.


...се засрамих, че съм
българка.
Когато едно момче ме попита защо съм се хванала да защитавам “рязан поп” - имаше предвид отец Боян Саръев. Първоначално не можах да реагирам на тази грубост. После се усетих и му казах: “Виж какво, момче, като ти ударя една...”
Боян Саръев се пече на такъв огън... Пък и храни 80-100 деца всеки ден. Какво по-достойно за уважение от това? Покрай тази история ме хвана яд не толкова, че съм българка, а че един българин може да ми каже такова нещо. Това е срамно.


...бях в чужбина.
Последно бяхме в Москва, на бала на българското посолство на 12-13 декември миналата година. За пети пореден път участваме. Концертът ни съвпадна с откриването на български ресторант в руската столица, където също пях. Там изненадах Филипhttp://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=66&aid=1859
цитирай
9. tota - продължението: http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=66&aid=1859
08.01.2011 16:16
Там изненадах Филип Киркоров, който присъства на откриването. Тъкмо излизаше от заведението, когато с Петьо, моя гайдар, го пресрещнахме. Казах на Петьо да надуе гайдата. Аз запях. Филип Киркоров остана като вцепенен. После ми каза: “Вие сте легенда. Георги Христов ми е говорил за вас.” Прегърна ме и си тръгна. Всеки момент чакам да ми пратят снимки с него от Москва.


...плаках.
Случи се на последното ми участие в Свиленград. Колега запя една песен, която беше любима на моя съпруг, лека му пръст. Аз се просълзих. Той се приближи до мен притеснен да не ме е обидил с нещо. Обясних му защо съм се развълнувала толкова от изпълнението му.
Още боледувам загубата на моя съпруг. Той е човекът, който най-много ми помогна в живота. Не ме е спирал, не ми е пречел в работата, три деца отгледахме, пет внука, правнуци вече имам...


...кръстиха дете на мен.
Правнукът ми. Казва се Валентин. Голямото дете на сина ми също. Когато се роди, ми казаха: “Майко, ще вземем първата буква на името ти и славата ти.” Така го нарекоха Венцеслав. Дъщеря ми също кръсти едното си момиче на мен - Валерия. Комшиите често ми викат: “Валя, голям род имаш!” А аз им отвръщам: “Когато в къщата има боклук, има живот. Чиста ли е къщата, няма го живота.”


...се влюбих.
Последният път е и първият път - когато се влюбих в моя съпруг. Запознахме се и само след 15 дни се венчахме. Рядкост е, когато човек свърши тази работа набързо, да има дълъг и щастлив брак. Благодаря на Бога, че ми го поднесе на тепсия. Благодаря и на свекървата, че е родила такъв син.
Тя не знае, че той е починал. Лекарите ни посъветваха да не є казваме, тъй като не е добре със здравето... Да е жива и здрава! Усещам я като корен, като дърво, което крепи къщата.


...бях щастлива.
Всеки ден, когато се прибера вкъщи, при децата и семейството, съм щастлива. Когато застана пред хората и запея, също изпитвам щастие.


...пях за политик.
Пяла съм на всички - като се почне от Тодор Живков, та до последния президент. Казала съм, че моите песни нямат боя, а имат народ.


...намразих политик.
И да мразиш, и да не мразиш, няма кой да те чуе.


...влязох в църква.
Най-редовно влизам. Преди няколко дни минахме през Бачковския манастир. Беше вечер. Не слязох от колата, защото бях уморена, а подадох пари да ми купят свещички. В един момент се задава игуменът на манастира отец Борис и пита къде съм. Като ме видя, възкликна: “Валя, ти не ме позна!” Подари ми една фигурка - нещо като макет на манастира, с Богородица. През целия път я стисках в ръцете си...


...мързелувах.
Не мога да мързелувам. Понякога децата ме заплашват, че ще ме вържат, за да мирясам поне за малко.


...направих дом.
Двамата с мъжа ми си направихме ранчото сами. На 5 минути над Смолян се намира.
...ми откраднаха нещо.
Беше в Америка. На един паркинг в Сан Франциско, докато вечеряхме, ни разбиха колата и оттам ни взеха двата куфара със сценичните костюми. Моят беше автентичен, на 200 години.


...исках да почна отначало.
Нека да не започвам всичко отначало, а това, което съм започнала - да го довърша.
цитирай
10. zelas - Ей хора, хора, прочетете това ин...
08.01.2011 16:33
Ей хора, хора, прочетете това интервю с Валя ... какъв Човек ... няма случайни неща!

Благодаря Ати, ти си като ангел на този блог!
цитирай
11. tota - Ей хора, хора, прочетете това ин...
08.01.2011 16:43
zelas написа:
Ей хора, хора, прочетете това интервю с Валя ... какъв Човек ... няма случайни неща!

Благодаря Ати, ти си като ангел на този блог!


Защото обичам България и всичко свързано с нейната съдба ме вълнува.
А, Валя Балканска е достойна дъщеря на България!! БЪЛГАРКА ОТ ГОЛЯМА ВЕЛИЧИНА!!! Заслужава да се чете за нея, да се слушат и пеят песните и!!
цитирай
12. balkanian - От Бога пратена, наистина! И ...
08.01.2011 17:19
От Бога пратена, наистина!

И въпреки незнам си колкото лета, е готова да пропътува осем часа с влак, само за да подари Музиката и Песента. Няколко години след онзи ваш концерт, приятелят ни от Гърция ми каза: "Тогава станах и ръкоплясках и видях, че това беше важно за тебе" :). Спомням си твоят Петьо как ми разказа, че вече никой не иска да се занимава с тази музика, а пък аз си помислих, че това не трябва така да бъде.

Децата ми имат снимка с теб от събора в с. Гела. (дано да я намеря, че много станаха чекмеджетата:)).

За много години, Валя!
цитирай
13. kleotemida - Да е жива и здрава още много лета и зими!
08.01.2011 18:25
Голяма жена и певица е!
Изключителен човек и Достойна българка!
цитирай
14. vilikal - Aти, благодаря ти за интервюто и за ...
08.01.2011 22:08
Aти, благодаря ти за интервюто и за целия този труд, който хвърляш, за да дадеш систематизиран и строен вид на блоговете на zelas:))))))))))))))))))))
Сигурен съм, че бъкаш от знания за фолклора ни, споделяй с нази, моля.
Поздрави
Вили
цитирай
15. tota - Aти, благодаря ти за интервюто и за ...
09.01.2011 00:05
vilikal написа:
Aти, благодаря ти за интервюто и за целия този труд, който хвърляш, за да дадеш систематизиран и строен вид на блоговете на zelas:))))))))))))))))))))
Сигурен съм, че бъкаш от знания за фолклора ни, споделяй с нази, моля.
Поздрави
Вили

Това е далеч от моята област. Но доколкото мога ще съдействам.
цитирай
16. sande - Да е жива и здрава Валя Балканска, дълголетие и пожелавам!
09.01.2011 09:49
Поздрави на Zelas и Tota за отличното представяне на Валя Балканска!
цитирай
17. beehive - ..
09.01.2011 11:42
Благодаря през сълзи. И аз съм си задавал въпроса "Не знам дали имам рода от тези краища, но ... явно ща да имам. Иначе как да си го обясня?!". А фамилията ни е бягала към Влашко някъде към 1860 г. Но откъде ...?. Мисля си че няма родопска песен, която да не ме просълзи. Песента "Излел е Делю хайдутин" съм я пускал в 11.50 часа на новогодишните вечери, изключвайки съответните новогодишни приветствия. Същата песен я пуснах на една официална вечеря на български и германски студентски групи в тогавашното ГДР. Пускал съм я и пред колектива на една много голяма фирма в Африка, която имаше някакъв юбилей.И в двата случая пусках плочата след като прочета текста написан на английски върху обложката й. И наблюдавах с гордост лицата на чуждоземците. .....
цитирай
18. ivankalilova - От сърце благодаря, за чудесния ...
09.01.2011 13:11
От сърце благодаря , за чудесния постинг! Да е жива и здрава!Изключителен талант!ДОСТОЙНА БЪЛГАРКА!:)))
цитирай
19. zelas - Поздрави на Zelas и Tota за отлич...
09.01.2011 19:54
sande написа:
Поздрави на Zelas и Tota за отличното представяне на Валя Балканска!


Заслугата е и на Вили Калчев, който избра песента! Но го домързя да напише текста! :)))
цитирай
20. zelas - Благодаря през сълзи. И аз съм си ...
09.01.2011 19:55
beehive написа:
Благодаря през сълзи. И аз съм си задавал въпроса "Не знам дали имам рода от тези краища, но ... явно ща да имам. Иначе как да си го обясня?!". А фамилията ни е бягала към Влашко някъде към 1860 г. Но откъде ...?. Мисля си че няма родопска песен, която да не ме просълзи. Песента "Излел е Делю хайдутин" съм я пускал в 11.50 часа на новогодишните вечери, изключвайки съответните новогодишни приветствия. Същата песен я пуснах на една официална вечеря на български и германски студентски групи в тогавашното ГДР. Пускал съм я и пред колектива на една много голяма фирма в Африка, която имаше някакъв юбилей.И в двата случая пусках плочата след като прочета текста написан на английски върху обложката й. И наблюдавах с гордост лицата на чуждоземците. .....


Тепърва ще изплуват нещата, с които ще се гордеем - светот има нужда от Българщината!
цитирай
21. zelas - От сърце благодаря, за чудесния ...
09.01.2011 19:57
ivankalilova написа:
От сърце благодаря , за чудесния постинг! Да е жива и здрава!Изключителен талант!ДОСТОЙНА БЪЛГАРКА!:)))


Когато хората правят нещо заедно най се получава! Пак заповядай!
цитирай
22. zvezdichka - Kaкво излъчване
11.01.2011 08:48
има само тази жена, а като прочетох интервюто същността ми се усмихна широко :).
Благодаря ви Пламене и Тота за усилията, които влагате и ни показвате неповторимия талант на една голяма певица. Господ да й дава здраве и вдъхновение, за да пее още много години и да разнася славата на нашата страна!
цитирай
23. анонимен - дето са солзи капали
04.02.2011 03:35
благодаря на всички,които се чустват повече бьлгари с родопските песни !Ще цитирам един дядо от Родопите: Западьс са мочи с хеликоптер да стигне нашне песни,пак те са в космосьн...Какво да добави човек кьм тази мьдрост?!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zelas
Категория: Други
Прочетен: 5802798
Постинги: 820
Коментари: 7388
Гласове: 4981
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930