Постинг
24.05.2011 20:06 -
Посланието на буквите
Автор: zelas
Категория: Поезия
Прочетен: 10003 Коментари: 15 Гласове:
Последна промяна: 24.05.2011 20:12
Прочетен: 10003 Коментари: 15 Гласове:
9
Последна промяна: 24.05.2011 20:12
Азъ аз (помня/помнй)
Буки гората (букви)
Веди знай (зная)(знае) (разбирам)
Глаголи говори(пея)(пее) (говоря)
Аз знанието в букви пея
Добро добре (правилно)
Есть е (имам)
Живете да живеете (живот)
За да е ясно и разбрано/живо
Земля земята (земята)
Иже живея (Иже да како не солгут никако)
Како като
Люди люде (хора)
От земята ний се храним като хора
Мислете мислете (разбирайте)
Наш нашето/ние (нашият)
Он небе/сме (господ)
Покой е спокойно/мирни (смирява)
И във господа се уповаваме
Рци ръце (нося)
Слово дума (словата)
Твердо твърдо
Ук впряг - (от тохарски yuk – кон)
Затуй аз словото ви нося
Ферт брадва (носи) от осетниски fжrжt – брадва, заето и в германските руни – perth.
Ха бяга/заек (в ръка/кръста) заек, в иранските езици, едно от назавнията на заека е производно на корена *xar/*xer, както и в английски haar – заек.
Ци летя/птичка в осетински и памирските езици ciu – птичка.
Черв червей/отсича/сърп (на тварите)
Остро като брадва, бързо като заек, волно като птица, вечно като червей
Ша гребен (жита?) (цар) В пехлеви shānag, тохарски serin – гребен, осетински, талишки šа – корона.
Ща ще (още/иска(м))
Ер надолу (напред?)
Ят в средата (аз)
Ю ярем (смирява) юзда, хамут, в осетниски yu – свързан, заедно, жfsond – ярем, в останалите ирански езици *yug – юзда, хамут, ярем.
Смирението в средата ще намерим
--------------
Аз знанието в букви пея
За да е ясно и разбрано
От земята ний се храним като хора
И във господа се уповаваме
Затуй аз словото ви нося
Остро като брадва, бързо като заек, волно като птица, вечно като червей
Смирението в средата ще намерим
Буки гората (букви)
Веди знай (зная)(знае) (разбирам)
Глаголи говори(пея)(пее) (говоря)
Аз знанието в букви пея
Добро добре (правилно)
Есть е (имам)
Живете да живеете (живот)
За да е ясно и разбрано/живо
Земля земята (земята)
Иже живея (Иже да како не солгут никако)
Како като
Люди люде (хора)
От земята ний се храним като хора
Мислете мислете (разбирайте)
Наш нашето/ние (нашият)
Он небе/сме (господ)
Покой е спокойно/мирни (смирява)
И във господа се уповаваме
Рци ръце (нося)
Слово дума (словата)
Твердо твърдо
Ук впряг - (от тохарски yuk – кон)
Затуй аз словото ви нося
Ферт брадва (носи) от осетниски fжrжt – брадва, заето и в германските руни – perth.
Ха бяга/заек (в ръка/кръста) заек, в иранските езици, едно от назавнията на заека е производно на корена *xar/*xer, както и в английски haar – заек.
Ци летя/птичка в осетински и памирските езици ciu – птичка.
Черв червей/отсича/сърп (на тварите)
Остро като брадва, бързо като заек, волно като птица, вечно като червей
Ша гребен (жита?) (цар) В пехлеви shānag, тохарски serin – гребен, осетински, талишки šа – корона.
Ща ще (още/иска(м))
Ер надолу (напред?)
Ят в средата (аз)
Ю ярем (смирява) юзда, хамут, в осетниски yu – свързан, заедно, жfsond – ярем, в останалите ирански езици *yug – юзда, хамут, ярем.
Смирението в средата ще намерим
--------------
Аз знанието в букви пея
За да е ясно и разбрано
От земята ний се храним като хора
И във господа се уповаваме
Затуй аз словото ви нося
Остро като брадва, бързо като заек, волно като птица, вечно като червей
Смирението в средата ще намерим
Марин Тачков - Песничка за буквите
Очаквайте на 15 февруари 2011 първия бро...
Хроники на Буквите - Въведение
Очаквайте на 15 февруари 2011 първия бро...
Хроники на Буквите - Въведение
България ще бъде заселена с нашественици...
КОМУНИЗМЪТ ЗАВЛАДЯВА САЩ
Езотеричната астрология или Подвизите на...
КОМУНИЗМЪТ ЗАВЛАДЯВА САЩ
Езотеричната астрология или Подвизите на...
Едно старо нещо, което бях писал преди около година, на което явно му дойде времето днес. Честит празник!
цитирай
2.
анонимен -
Тук
24.05.2011 21:18
24.05.2011 21:18
ДА
Благодаря!!!
Весела Празничност и на Теб!
Благодаря Ти и за това:
"...а по-скоро един задава някаква мелодия и другите започват да импровизират по свой начин, както е в джаза."
анонимен написа:
ДА
Благодаря!!!
Весела Празничност и на Теб!
Благодаря Ти и за това:
"...а по-скоро един задава някаква мелодия и другите започват да импровизират по свой начин, както е в джаза."
Благодаря!!!
Весела Празничност и на Теб!
Благодаря Ти и за това:
"...а по-скоро един задава някаква мелодия и другите започват да импровизират по свой начин, както е в джаза."
Кога ще дадеш и Ти тон за импровизации? ;-)
Честит празник! Нека пребъде делото на светите братя, а ние да се гордеем, че имаме писменост и култура!
цитирайkleopatrasv написа:
Честит празник! Нека пребъде делото на светите братя, а ние да се гордеем, че имаме писменост и култура!
Докато я има тази азбука ще има и България! Тя е най-ценното.
Докато я има тази азбука ще има и България! Тя е най-ценното.
:) Коя азбука браткиш? Щото са две - т.нар. кирилица и глаголица. А пък "светите братя" Кирчо Методиев и брат му даже не са българи. Да те "светна де" - дядо им бил осъден от Народното събрание на смърт за предателство, възира в Константинопол, там си взима "рязаноклиторна" женица (от сой), която пък ражда бащата на Кирчо Методиев и брат му, който пък (отново) се жени за "рязаноклиторна" женица - и тъй... Дочух, че еврейските гени се предавали по женските... :) Но да продължим историйката - от време оно съдавам въпроса "Що ще Кирил в Египет"? Отговор браткиш - йок. А пък той (по типично юдейски метод) цапцарапнал т.нар. глаголица и кирилица от нашите братя прото българи - коптите. Тези азбуки съществуват от преди н.е. - едната (глаголицата) съкровена, другата простонародна - за всекидневна употреба. :) Няма (обещавам) да намесвам борката първото чифутоидно мекере (дето изтребило цялата интелигенция българска - 52 боилски рода - до крак), обаче Кирчо Методиев се прочул - превел книжлето (сега му викат Библия) дето го съставил Еузебий по поръчение на Константин на първия вселенски събор в Никея - на български (такова де - на глаголица). Даже и хърватите (наши братовчеди) са имали глаголицата в 3 в. - обаче Кирчо Методиев изкиризил, че няма ©, нито ® - и си я цапцарапнал. За което си "свещено дело" папата го наградил - направил го Кардинал - така и си умрял - католик. :) Абе рязана кривославна история... хехе
А пък (понеже си окомуш момче - образовано) азбуката ни са я окастрили кой де минал - сега имаме само 30тина букви. Да, обаче д-р Петър Берон (невероятно много го уважавам този природно интелигентен българин), който м/у другото е знаел доста езици, и има доста научни трудове - та, в своя "Рибен Буквар" д-р Берон посочва всичките български букви - 41 на брой. И указва точно как да се произнасят. И не говори за "славянска", а за Българска Азбука (върл русофоб си е бил).
Привет браткиш
Здравей Царю, чувал съм ги тези хипотези, май даже от теб беше в друга тема, но това не е принципа тук. Ако се отречем от тази азбука, каква ни е другата възможност - гръцки или латински букви или пък защо не еврейски. Това имаме сега, това е уникалното това трябва да поддържаме. Глаголицата няма как да се върне.
А за окастрянето на буквите си прав, та за това сега трябва да се пази да не я окастрят още.
цитирайА за окастрянето на буквите си прав, та за това сега трябва да се пази да не я окастрят още.
чувал съм ги тези хипотези
:) Хич не са хипотези. От много години "бия тъпана" насред българското село, Спароток прави същото (по негов си начин) - файда йок. Тъпотията (огледалните неврони) е непобедима, турскосериалогледащите - също. Народ, който не си знае истинската история няма и бъдеще. Преди време една турскосериалогледаща най-отговорно ми заяви, че Васил Левски бил освободил България от турско робство. Точка по въпроса - никакви разисквания. Историята със "славянската писменост" и Кирчо Методиев е същата - никакви разисквания. Точка.
Обаче най-сериозно ти препоръчвам да прочетеш "Рибния Буквар" на д-р Петър Берон. Ако днешните ученици се учеха по него, по нета нямаше да има неграмотни изцепки. В него много сериозно и образно е застъпена българската граматика, елементарна аритметика (образно обяснена), и няколко достъпни поучения, които ако хората спазваха (изводите от поученията), българската реалност би била много по-различна, човешка, и хуманистична.
Латински букви казваш - ами те са в българската т.нар кирилица - всичките дибидюс. Има даже и буква дж - като Ц, но ченгелчето е по средата. :) Браткиш, не забравяй в кой край се намира столицата, от която се управлява България - шопско. А шопите не са българи - печенези са. И говорят български толкова правилно, колкото и циганите - проблематични им са родовете и мн.ч. България е имала моменти на независимост и свобода (Калоян, Крум?), но това е било много отдавна. И от много отдавна се управлява от небългари (Самуил само като пример - да не изпадам в подробности), по-скоро българофоби. Такава е реалността. И ако "искаме да ни бъде" без "Просвещение" и читалища няма да минем. Нито с една прочетена книга (пък била тя и "Винету" хехе).
Ако 24ти май е ден на "Българските Просветители" (с което аз съм съгласен), то що щат на този празник Кирчо Методиев и брат му? А?
:) И ще се цитирам:
Разпознаване на щампите е ключа за поражението на “мутрите”-“ограбвачи” на нашето съзнание.
Върви народе изродени… Напред народността пропада, там дето знание не вирей…
10.
анонимен -
за шопите.
25.05.2011 10:45
25.05.2011 10:45
Аз съм на половина шопкиня /как е женския род на печенег?/. Шопите са най-чудесните хора, които познавам! Шопският език /не диалект !!!/ е най-прекрасната музика за ушите ми! Разбирам го перфектно, но не съм го проговорила. Но никога не е късно.
Гордея се, че съм част от тях, пък каквито и да били !
Онай онам що рече ????
цитирайГордея се, че съм част от тях, пък каквито и да били !
Онай онам що рече ????
11.
анонимен -
ИВАН ВАЗОВ, 1883
25.05.2011 11:11
25.05.2011 11:11
Език свещен на моите деди..........
Разбра ли някой колко хубост, мощ
се крий в речта ти гъвкава, звънлива,
от руйни тонове какъв разкош,
какъв размах и изразитост жива? ...........
цитирайРазбра ли някой колко хубост, мощ
се крий в речта ти гъвкава, звънлива,
от руйни тонове какъв разкош,
какъв размах и изразитост жива? ...........
Ами приятелю, съгласен съм с теб. Същината на българщината е била потъпквана още от много отдавна и процесът започва с нахлуването на гърците на балканския полуостров и най-силния удар е нанесен с разпространението на християнството. Не случайно римски император се е зарадвал неизмерно, че с покръстването на бесите, най-свободолюбивия народ е бил превърнат в стадо овце.
Мисията на братята Кирил и Методий е да затвърдят унищожаването на българщината. Но въпреки това днес в тази мелачка на глобализация, тази азбука ни дава инструмент да бъдем различни и уникални. Това е моята позиция.
цитирайМисията на братята Кирил и Методий е да затвърдят унищожаването на българщината. Но въпреки това днес в тази мелачка на глобализация, тази азбука ни дава инструмент да бъдем различни и уникални. Това е моята позиция.
Абсолютно съм съгласен с коментарите!Но,има една малка,но съществена разлика:"Не случайно римски император се е зарадвал неизмерно, че с покръстването на бесите, най-свободолюбивия народ е бил превърнат в стадо овце."
Какво значи покръстване на бесите?Та те са изповядвали най-чистата форма на Първохристиянство,това,автоматично означава,че православието и католицизма са ерес.
В случая,съм съгласен и то напълно с царкару.
цитирайКакво значи покръстване на бесите?Та те са изповядвали най-чистата форма на Първохристиянство,това,автоматично означава,че православието и католицизма са ерес.
В случая,съм съгласен и то напълно с царкару.
На Цар Каруй един як и древен поздрав отзад от баш шопите; ти даже не знаеш за какво иде реч; нещастник!
цитирайПомислете кой има полза да очерни Българските братя Константин Кирил и Страхота Методий които са от Български Царски род - братовчеди на Борис? Точно за да се предпази Българският народ от философията на елинските християни и католическите проповедници е създадена тази азбука. Първата Библия е написана на Бохарски диалект а след това на коптски и т.н. езици. А Бохарския както и езика на Бесите са все Тракийски диалекти сиреч - Български. Елинското и Католическото "Православие"са ЕРЕСИ унищожили същината на учението на Иисус. Но за това Кирил и Страхота /Методий/ не носят вина. Политическото решение на Борис да изгори книгите на т.нар. Ариански /истински/ ранни - християни е взето с цел да няма войни на религиозна основа с новосъздадените в западна Европа католически страни. Които са се опитвали да откъснат територии от България изпращайки котолически проповедници по запдните ни граници. Относно лъжите за "изтребването" на болярските родове от Борис - това не е вярно! Но помислете кой има сметка от това да ни изкара братоубийци?Традицията дава шанс на инакомислещите да напуснат територията на голяма България.Но това африканските цигани- наречени по-късно гърци няма да го напишат! Да азбука сме имали и тя не е била само в Босна, Херцеговина,Далмация, Хърватска,ВеликоМоравия, Румъния и т.н. а из цяла Европа. И това е Азбуката на Урфила - също тракиец, защото Финикийците са клон на Траките. И той е написал своята Азбука по молба на Константин Велики /тракиец от Софийско/ - създателя на Византия по същата причина по която е създадена и т.нар. "глаголица" от Кирил и Методий. Урфила е използвал и отчасти трансформирал още по-старата линеарна азбука на Траките. А относно тълкуването на Аз, Буки, Веди .... и там трябва доста неща да се оправят.Купете си старите Български речници на диалектите и прочетете истинското значение на думите.Това не става само с четене на разни сайтове в мрежата. Няма народ в Света, който да говори все още на стария си език освен нашия!Празник е!
цитирай