Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.11.2010 16:48 - Един Българин се изправя срещу Уолстрийт (една модерна версия на борбата между Давид и Голиат)
Автор: zelas Категория: Политика   
Прочетен: 37340 Коментари: 45 Гласове:
26

Последна промяна: 24.11.2010 22:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Един млад българин, все още почти неизвестен в България, се опитва да катурне пирамидата наречена Уолстрийт демонстрирайки, че с един блог човек може да промени света около себе си.

Струва ви се невероятно? Добре, четете по-нататък. 

През пролетта на 2009, този млад българин започва да сглобява пъзела на една конспиративна теория в блог си ZERO HEDGE (Зироу Хедж), за да покаже, че инвестиционната банка Goldman Sachs използва високоскоростни компютри за незаконни печалби от търговия на фондова борса в Ню-Йорк (New York Stock Exchange, NYSE). Или като цяло, че Goldman Sachs е в една клика начело на американската политика, заедно с Министерството на финансите и Федералния резерв в заговор за запазване на статуквото. 

Каква е обаче крайната цел на Иванджийски? Пречистване на пазара, което означава премахване на големите банки като цяло и възстановяването на истинския свободен пазар.

В началото броят на читателите на блога му е относително малък и от различни групи, т.нар. day-traders, научни работници или хора като него, които са работили във финансовия сектор и са останали разочаровани.

Но когато един ден бивш компютърен програмист от Goldman Sachs бива арестуван по обвинение в кражба на софтуер (използван за електронна търговия от фирмата), който според федералния прокурор може да се използва за "неправомерно манипулиране на пазарите", изведнъж се получава верижна реакция от засилващ се интерес към блога на младия българин.

В днешно време дори Министерството на финансите и Федералния резерв, разпространяват "blog watch" е-мейли, които се изпращат всеки ден дори в Белия дом.

Кой е този мистериозен българин?

Името му е Даниел Иванджийски (Daniel Ivandjiiski), 31-годишен българин, в момента живеещ в САЩ.

Първоначално Иванджийски отива в САЩ да учи молекулярна биология в Университета на Пенсилвания в подготовката си за медицинско училище. След дипломирането си обаче, той започва работа като младши инвестиционен банкер в Jefferies & Co в Лос Анджелис, последван от кратък престой в Imperial Capital.

През 2005 г. Иванджийски се мести в Ню Йорк, за да постъпи на работа в Miller Buckfire, където е обвинен в спекулации с акции на авиокомпания, един ден преди обявяването на голяма сделка с бившия му работодател - Imperial Capital. Въпреки, че от това той спечелва само $780, официално разследване е назначено и Иванджийски загубва лиценза си като брокер-дилър. Тази забраната обаче го изстрелва в едно ново поле - нерегламентираният свят на хедж фондовете (hedge funds), където той научава триковете за търговия с високи залози, точно типа машинации, за които по-късно ще пише в блога си.

Напълно разочарован от това как системата работи, той се отдава изцяло на блога си.

В блога си Иванджийски се нарича "Тайлър Дърдън" (Tyler Durden) - мазохистичния анархист, който Брад Пит играе във филма "Боен клуб" (Fight Club). Това е героят, който взривява сградата на големите компании за кредитни карти.

Новата журналистическа кариера на Иванджийски, бележи нещо като завръщане към семейния бизнес: Баща му, Красимир Иванджийски, е редактор в България на Строго Секретно, известен с разследващи репортажи.

През април 2009, Зироу Хедж (Zero Hedge) започва седмични доклади с данни за търговията на Ню-Йоркската фондова борса. Докладите показват, че Голдман Сакс участвуват с много несъразмерни проценти в почти всички сделки на борсата. Това, според Иванджийски им дава монополистично предимство да се възползват от ситуацията и да манипулират пазарите в своя полза.

Докладът се разпространява светкавично из Интернет и блогът бива затрупан с коментари. Говорителят от Голдман Сакс Ед Канадей (Ed Canaday), разбира се почуствувал задължен да отговори, като нарича направените обвинения "невярни и обидни". Това, разбира се, само стимулира Иванджийски да задълбае още по-дълбоко в раната.

Той се заема да разследва една много по-голяма конспирация, а именно от времето когато през седемдесетте години Робърт Рубин (Robert Rubin) е отговарял за арбитража на търговията на Голдман Сакс, тя и нейната мрежа от сътрудници са по същество манипулирали пазара в своя полза. Това разследване послужи като основен източник за скандалната статия  "Goldman Sachs The Giant Vampire Squid" в Rolling Stone на журналиста Мат Таиби (Matt Taibbi).
 
С времето Зироу Хедж (Zero Hedge) привлича все по-влиятелни читатели. Джеймс Чанос (James Chanos), основател на инвестиционната фирма Kynikos Associates, нарича блога "задължително четиво" за служителите на фирма му. Чанос споделя мнението на Иванджийски, че големите банки са заплаха и трябва да се разбити на по-малки.

В момента Зироу Хедже (Zero Hedge) е предмет или на адмирации от лоялните си читатели, или на мощна критика от страна на старата медия, като CNBC например. Творението на Иванджийски е вече повече от блог и работи като истинска информационна агенция с офиси в Лондон и Цюрих.

Манипулациите на пазара в крайна сметка ще се провалят, смята Иванджийски, и пирамидата ще бъде изложена на бял свят. Нека да му пожелаем успех и да се гордеем, че един от нас има смелостта да се изправи като Давид срещу мощния Голиат, в случая Уолстрийт, в защита малкия човек.

Браво на Даниел, българският Давид!!!

Цялата статия може да се прочете тук.





Гласувай:
27



Следващ постинг
Предишен постинг

1. balkanec - Браво на него!
24.11.2010 17:30
и само така :)
Трудът му не е напразен, защото някой трябва да отвори очите на хората.
цитирай
2. sparotok - Българин
24.11.2010 18:16
Ето това е един истински Българин!

В нас е заложена по рождение непримиримостта към злото, затова мошениците се страхуват от Българите!

В Средновековието целта на един от кръстоносните походи бе да изкорени Българската ерес!

Благодаря ти Пламене! Дано повече хора да прочетат този постинг!
цитирай
3. zelas - и само така :)Трудът му не е нап...
24.11.2010 18:30
balkanec написа:
и само така :)
Трудът му не е напразен, защото някой трябва да отвори очите на хората.


Хората вече се събуждат, интернетът е велик!
цитирай
4. zelas - Ето това е един истински Българи...
24.11.2010 18:31
sparotok написа:
Ето това е един истински Българин!

В нас е заложена по рождение непримиримостта към злото, затова мошениците се страхуват от Българите!

В Средновековието целта на един от кръстоносните походи бе да изкорени Българската ерес!

Благодаря ти Пламене! Дано повече хора да прочетат този постинг!


Дано. Наистина българите имаме някакъв заложен датчик за злото.
цитирай
5. solinvictus - Последните съобщения казват, че ЕС ...
24.11.2010 18:43
Последните съобщения казват ,че ЕС нямало да го бъде!Може би защото ни приеха хехе мого империи сме надживели!хехе
Браво за поста!
Има много сигурно такива скромни люде ,които си действат ...тихо!
цитирай
6. zelas - Последните съобщения казват, че ЕС ...
24.11.2010 18:48
solinvictus написа:
Последните съобщения казват ,че ЕС нямало да го бъде!Може би защото ни приеха хехе мого империи сме надживели!хехе
Браво за поста!
Има много сигурно такива скромни люде ,които си действат ...тихо!


Ний затова и ги надживявяме империите! Когато ни пуснат вътре и първото нещо което забелязваме е, че императорът е гол!

А за това че си действува без много шум и его, си прав - той даже отказва да бъде определен като основателя на zerohedge.
цитирай
7. d3bep - Ми то това да им беше проблема на б...
24.11.2010 18:59
Ми то това да им беше проблема на банките ,че правят пари на борсата.... То на борсата честно няма, всичко е спекула...

Преди години правих едно изследване за 11 септември.
И четох в сайта на банката на ню йорк стенограма от специално заседание.
Хората се събрали, направили анализ. Оцнили щетите на примерно 2 милиарда долара чисти пари, които с мултипликатора стават да кажем 10-12. И заделили 5, спрели да дават кредити и чакат.... Чакат. Зер са банката на ню йорк, ше спасяват града си. Държат едни 5 милиарда и чакат някой да дойде да ги земе. Да попита, да ги поиска...

И никой. Седмица по - късно, никой. И те говорят едни такива, тя икономиката на ню йорк явно е много пазарна ,сама са е справила с падането на блоковете.

Две години по късно докладът пак ми потрябва.
Влязох, всички доклади за единайсти септември ВСЕ ЕДНО НЕ ГИ Е ИМАЛО.
Седят доклади за срещата на опек примерно 96-а година, но единайсти септември... Някак си изчезна.

Така че имай предвид, Зелас, банките в Сащ освен всичк одруго са и много ... пластични. Квото и да пада, онея не падат и пари не търсят...
цитирай
8. mglishev - Браво на човека,
24.11.2010 19:00
явно и акълът, и куражът му си ги бива.
цитирай
9. zelas - d3bep, честно да ти кажа не разбирам ...
24.11.2010 19:11
d3bep, честно да ти кажа не разбирам каква ти е мисълта ... :)
Ама разгледай блога му, там се говори за много аспекти на системата

mglishev, баш кураж си трябва, че душманите с които се занимава Даниел не си поплюват, те президенти затриват камо ли ...
цитирай
10. get - Да-а, стар проблем, още от времето на св.Августин ... !
24.11.2010 20:37
Да-а стар проблем още от времето на св.Августин (ІІІ с/у ІV) ... той е и арианин ! - Каквото и да означава това :))) !
"Каквото и да означава" - в смисъл, че западната църква си го е приватизирала и едно хубаво житие си му е стъкмила !
- Та този същият "светия" му, още тогава е писал за мястото и ролята на парите и че, ... вземането над 3% (процента) е ЛИХВАРСТВО, което по себе си е НЕ БОГОУГОДНО !!
Ерго !! - Банкерът вземащ над определените ТРИ - лихварин ли е ?!!
- Човек, който не спазва божиите повели - следва ли да го наричаме християнин ?!!
Това го казва и пророк Иеремия в Старият завет ... предупреждавайки, ... лошо ви чака и царството Ви ще падне ... и т.н. :)


Поздрав за статията !

П.П. zelas - "Системата" е измислена и започва да действа поне от VІ в. пр. Христа ! - Май ще трябва да се заровим в История на икономиката ! ... там би следвало да е "силен" приятелят d3bep !!
цитирай
11. zelas - Май ще трябва да се заровим в История ...
24.11.2010 21:14
get написа:
Май ще трябва да се заровим в История на икономиката ! ... там би следвало да е "силен" приятелят d3bep !!


Икономическата история би обяснила много минали събития. За лихварството е ясно.
цитирай
12. saradiva - Браво!!!
24.11.2010 22:04
---Поздравления за постинга!!!

"Каква е обаче крайната цел на Иванджийски? Пречистване на пазара, което означава премахване на големите банки като цяло и възстановяването на истинския свободен пазар."

--- Дързост и силен български дух!!!

"Манипулациите на пазара в крайна сметка ще се провалят, смята Иванджийски, и пирамидата ще бъде изложена на бял свят. Нека да му пожелаем успех и да се гордеем, че един от нас има смелостта да се изправи като Давид срещу мощния Голиат, в случая Уолстрийт, в защита малкия човек."

Ами ние само това и можем - "да му пожелаум успех"! Дано повече от тези "малки човеци", в чиято защита е огромното усилие на Иванджийски, да застанат редом до него, да го подкрепят... Но обикновено в подобни случаи тълпата е със сеирджийски рефлекси... Нищо, че всичките са роби на банките.

Гете, прав си - май ша тря да подпукаме и историята на икономиката, байовци!:):)
цитирай
13. solinvictus - Да за българските колани, които ...
24.11.2010 22:14
Да за българските колани ,които продавали на "бизантия" хехе този е истински "крак" и то с "кохонес"...
цитирай
14. zelas - Ами ние само това и можем - "да ...
24.11.2010 22:32
saradiva написа:
Ами ние само това и можем - "да му пожелаум успех"! Дано повече от тези "малки човеци", в чиято защита е огромното усилие на Иванджийски, да застанат редом до него, да го подкрепят... Но обикновено в подобни случаи тълпата е със сеирджийски рефлекси... Нищо, че всичките са роби на банките.


Аз винаги съм смятал, че ние в България сме по-малко роби от западния свят.
Тази глобална криза е даже късмет за нас, защото и в България банките вече работят за заробване.

И хубаво е че един българин им показва на американците нещата така както са, без заобиколки, както си е присъщо за нас.
цитирай
15. balkanec - В миналото лихварите са ги бесели
24.11.2010 22:42
и лихварството е било забранено в християнските страни.
С лихварство са се занимавали само евреите, понеже тяхната религия го позволява.
Днешната банкова система се крепи точно на него.
цитирай
16. zelas - За разлика от Америка сега, във В...
25.11.2010 00:32
За разлика от Америка сега, във Византия и в България държавата е държала монопола на парите. Специално Византия, не знам за България, е имала много стабилна валута която не се обезценила за седем века.

Византийската империя е била икономика номер едно в света докато постепенно Венецианската република започва да я измества първоначално поради предоставените и таксови облекчения и след това окончателно по време на Латинската империя. Така наречените кръстоносни походи са с икономическа цел и за затвърждаване позицията на Венеция. Не безизвестна е помоща на Венеция за превземането на Константинопол от отоманците.

С падането на Константинопол се отбелязва началото на ерата на лихварите.
цитирай
17. d3bep - d3bep, честно да ти кажа не разбирам ...
25.11.2010 08:42
zelas написа:
d3bep, честно да ти кажа не разбирам каква ти е мисълта ... :)

Думата ми е, то аз съм го написал, това да им беше проблема на банките.
Те контролират живота ни :) Те контролират и войната. Според стара вече статистика в америка военната индустрия преминава към частни компании. Кой ги финансира за трилиони?

Другата ми мисъл е, че цитираната система - според мен - не е точна като механизъм, и може да бъде разтълкувана като конкурентна атака.

В Хамерика борсовите сделки се гарантират и контролират от специализирана институция - да я наречем клирингова къща.
Тя е едно менте по определение, което разрешава сделки за 1 милиард долара срещу 100 милиона долара - казвам го образно, но общо казано, 10/1 , нещо като нашите компенсаторки, само че далеч по - добро.
Тя отговаря и за:
- емитирането и картотекиране на акции;
- антимонополизъм на сделките - от нея зависи излизането на пазара на акциите. Няма как да стане уговорка между продавач и купувач без участието на клирнга и без той да го е забелязал.

Оттам нататък вече обвиненията към едикоя си банка за най - голямо участие в пазара не знам до колко са състоятелни. Имала пари и мерак, купила. Другите не купили, значи не искали...
Въпросът е къде е клиринга в цялата работа, как допуска уговорени сделки и не вижда монопол на пазара, който следва да защитава от монопол.

Какво е клирингът?
Клирингът е нещо като банка. Да кажем, че приема депозити и раздава гаранции - нещо такова.
Чия собственост е въпросната институця в САЩ?
Би следвал ода е държавна. Но ако ми отговорите на тоя въпрос, ше ви черпя.
Най -вероятно това е банка на големите играчи.

Даже, за вътрешните имам още по добър въпрос.
А чия собственост е БНБ?
Ние ,които хулим американската система, знаем ли това за нас си?
От години търся текст в закона, кйто намери, ще го черпя.
НИКЪДЕ НЕ ПИШЕ, ЧЕ БНБ Е ДЪРЖАВНА ИЛИ ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ В СЕГАШНИЯТ Й ЗАКОН.
Единствено пше, че имущестото й е отделно от държавното.
Ха сега де?
цитирай
18. анонимен - :)))
25.11.2010 08:47
Te tova e blogyr!:)
цитирай
19. анонимен - Един българин се изправя срещу Уолстрийт...
25.11.2010 09:09
Наистина все още имаме качествен човешки потенциал,но за съжаление той напуска нашите предели и се отправя на Запад,където намира подходящи условия за истинска реализация.
цитирай
20. asthfghl - !
25.11.2010 10:39
че Goldman Sachs е в една клика начело на американската политика, заедно с Министерството на финансите и Федералния резерв в заговор за запазване на статуквото


Този наш сънародник направо откри топлата вода, да ти кажа! Уникално прозрение, как ли е стигнал до него? :-)

Сега сериозно. Благодаря за линка, много е интересен.
цитирай
21. asthfghl - ...
25.11.2010 10:41
Чакай, чакай... Иванджийски ли каза? Същият Иванджийски, чийто баща е главен редактор на конспиративния вестник "Строго секретно", където и Волен Сидеров е писал? Синът на комунистически номенклатурчици? Същият, който се беше вманиачил да доказва световната еврейска конспирация?

O__o
цитирай
22. alhimik1 - Поздравления на автора за статията!
25.11.2010 10:49
Не съм запознат с тези неща, лекар съм, но нещо ми се изясни...монопола на големите банки ...заробването...сбъркан свят от зачеването му, мисля си...

Е, успешен двубой с Голиат, г-н Иванджийски, колкото и да не е за вярване...

Но инициативата на българина Иванджийски е похвална. На добър час!
цитирай
23. анонимен - Borman
25.11.2010 10:54
Ако беше направил подобен блог в Западна Европа ,вече да е осъден 10 пъти .Те ще намерят за какво.А ако го беше направил в Източна Европа ,вече да са го убили 10 пъти.Те си значт как.
Мразя САЩ ,но са едни от последните места в света където има все още гражданско общество и остатъци от журналистика .
При нас 95% от журналистите са секретар-списваща особа,която много мисли кого да не настъпи ,или каже.
Преди малко говорих с една такава .От 9 кладенеца вода ми извади само да не направят репортаж срещу кретените от българската държавна администрация.Да живее БНТ ,най СТРАХЛИВАТА телевизия на света.
цитирай
24. анонимен - цялата икономика в целия свят е обхваната от мафията и това не може да се промени свободата я има само в романите
25.11.2010 11:07
в българия банките когато човек отиде да тегли заем му предоставят готов договор и не разрешават той да бъде променян . В канада всеки клиент на банката отива със своя адвокат и своя нотариус и уговаря условията на договора за кредит . Тука казват или подписваш или си в ърви. Във всеки догово се съдържа клауза че банката може да променя лихвения процент както си намери за добре. Почва човека да плаща минават няколко месеца и получава писмо че му е увеличен процента на лихвата. ако не е съгласен трюбва да се премести в друга банка, което е свързано с нови разходи за учредяване на договорната ипотека и естествено със заплащане на наказателна лихва от четири процента. След няколко месеца човека получава писмо, в което му съобщават че дългът му е прехвърлен към някаква частна финансова група с която той не иска да има нищо общо но банката прави това защото е надхвърлила лимита на заемите които има право да отпуска и за да излъже БНБ прехвърля вземанията си към частни дружества. Така човека в крайна сметка става длъжник на някакви мутри с които не иска да има нищо общо. Щом веднъж се излъжеш да вземеш кредит ставаш крепостен селянини на мошениците които обаче са защитени от държавата. Затова хората не трябва да теглят кредити а да се разполагат в рамките на това което имат.
цитирай
25. анонимен - БРАВО НА МОМЧЕТО!
25.11.2010 12:33
Тия еврейчета се мислят за много умни .За това гледат все на нас да ни е лошо ама са ни яли попарата и пак ще я ядат.
цитирай
26. vik56 - Любопитно!
25.11.2010 12:33
Харесва ми.
цитирай
27. lado - Здрасти! И Кантона имаше преди н...
25.11.2010 15:03
Здрасти! И Кантона имаше преди няколко дни призив да се съсипват големите банки.
Кредитите са онова, което ни изяжда главата и бъдещето на децата ни.
цитирай
28. zelas - Думата ми е, то аз съм го написал, ...
25.11.2010 15:17
d3bep написа:

Думата ми е, то аз съм го написал, това да им беше проблема на банките.
Те контролират живота ни :)
.............
Даже, за вътрешните имам още по добър въпрос.
А чия собственост е БНБ?


d3bep, то е ясно че врътките им са много и сложни, това е целта заблуда на противника, но хората се събуждат. Само трябва да внимаваме да не последваме нови фалшиви идоли.

А за БНБ отговорът го знаеш - тя не е държавна, най-малкото пък народна. Всяка Централна банка по света обслужва интересите на финасовите олигарси, които са по принцип безродници.
цитирай
29. zelas - Наистина все още имаме качествен ...
25.11.2010 15:18
анонимен написа:
Наистина все още имаме качествен човешки потенциал,но за съжаление той напуска нашите предели и се отправя на Запад,където намира подходящи условия за истинска реализация.


Потенциал в Българина винаги ще има, той е заложен в съзнанието ни - правете деца, това е най-важното.
цитирай
30. zelas - Чакай, чакай. . . Иванджийски ли ...
25.11.2010 15:19
asthfghl написа:
Чакай, чакай... Иванджийски ли каза? Същият Иванджийски, чийто баща е главен редактор на конспиративния вестник "Строго секретно", където и Волен Сидеров е писал? Синът на комунистически номенклатурчици? Същият, който се беше вманиачил да доказва световната еврейска конспирация?


Това няма никакво значение - по делата ще ги познаем.
цитирай
31. zelas - Е, успешен двубой с Голиат, г-н И...
25.11.2010 15:20
alhimik1 написа:
Е, успешен двубой с Голиат, г-н Иванджийски, колкото и да не е за вярване...

Но инициативата на българина Иванджийски е похвална. На добър час!


Всеки един от нас може нещо да направи. Светът има нужда от Българи!
цитирай
32. zelas - При нас 95% от журналистите са се...
25.11.2010 15:22
анонимен написа:
При нас 95% от журналистите са секретар-списваща особа,която много мисли кого да не настъпи ,или каже.
Преди малко говорих с една такава .От 9 кладенеца вода ми извади само да не направят репортаж срещу кретените от българската държавна администрация.Да живее БНТ ,най СТРАХЛИВАТА телевизия на света.


Журналистите работещи за официалните медии нямат друг избор, те са се продали да обслужват интересите на олигарсите.

Не очаквайте от умрял писмо!
цитирай
33. zelas - в българия банките когато човек ...
25.11.2010 15:24
анонимен написа:
в българия банките когато човек отиде да тегли заем му предоставят готов договор и не разрешават той да бъде променян . В канада всеки клиент на банката отива със своя адвокат и своя нотариус и уговаря условията на договора за кредит . Тука казват или подписваш или си в ърви. Във всеки догово се съдържа клауза че банката може да променя лихвения процент както си намери за добре. Почва човека да плаща минават няколко месеца и получава писмо че му е увеличен процента на лихвата. ако не е съгласен трюбва да се премести в друга банка, което е свързано с нови разходи за учредяване на договорната ипотека и естествено със заплащане на наказателна лихва от четири процента. След няколко месеца човека получава писмо, в което му съобщават че дългът му е прехвърлен към някаква частна финансова група с която той не иска да има нищо общо но банката прави това защото е надхвърлила лимита на заемите които има право да отпуска и за да излъже БНБ прехвърля вземанията си към частни дружества. Така човека в крайна сметка става длъжник на някакви мутри с които не иска да има нищо общо. Щом веднъж се излъжеш да вземеш кредит ставаш крепостен селянини на мошениците които обаче са защитени от държавата. Затова хората не трябва да теглят кредити а да се разполагат в рамките на това което имат.


Абсолютно, да си слагаш сам хомота е глупаво!
цитирай
34. zelas - Тия еврейчета се мислят за много ...
25.11.2010 15:25
nikstan написа:
Тия еврейчета се мислят за много умни .За това гледат все на нас да ни е лошо ама са ни яли попарата и пак ще я ядат.


Евреите (обикновените) са изкупителната жертва, те не са тези които ни заробват. Правете разлика между евреи и ционисти.
цитирай
35. zelas - Харесва ми. Иванджийски ни дава ...
25.11.2010 15:27
vik56 написа:
Харесва ми.


Иванджийски ни дава добър пример. От нас зависи как ще изглежда света.
цитирай
36. zelas - Здрасти! И Кантона имаше преди н...
25.11.2010 15:28
lado написа:
Здрасти! И Кантона имаше преди няколко дни призив да се съсипват големите банки.
Кредитите са онова, което ни изяжда главата и бъдещето на децата ни.


Инициативата на Кантона е добра, да се надяваме че ще има ефект.
цитирай
37. d3bep - Думата ми е, то аз съм го написал, ...
25.11.2010 15:32
zelas написа:
d3bep написа:

Думата ми е, то аз съм го написал, това да им беше проблема на банките.
Те контролират живота ни :)
.............
Даже, за вътрешните имам още по добър въпрос.
А чия собственост е БНБ?


d3bep, то е ясно че врътките им са много и сложни, това е целта заблуда на противника, но хората се събуждат. Само трябва да внимаваме да не последваме нови фалшиви идоли.

А за БНБ отговорът го знаеш - тя не е държавна, най-малкото пък народна. Всяка Централна банка по света обслужва интересите на финасовите олигарси, които са по принцип безродници.

По скоро друго искам да ти кажа. Че ефективен удар би бил срещу депозиттаря, закона или конституцията.
По тоя начин, по скоро се хвърля прах в очите. Или е аматьорско действието, или е целенасочено, но изкуствено се преекспонира като "БИТКА СРЕЩУ БОРСАТА".

Да спре мсам оза миг, и да приемем. Добре, той да кажем успява. Дискредитират Голдман Сакс. Обесват въпросния голдман - ако има такъв .ТОя шеф го хващат и го бият на голо д*пе. Всичк иса посрамени, на банката й е отнет лиценза.

И какво? Уолстрийт е победена. Незаконните сделки спират, търговията замира.
Айде де.
Имаш ли представа, коя подред е Голдман Сакс в класацията на американските банки по размер ?А в класацията на инвестиционните фондове?
Мисля, че и по двата параграфа е извън първите пет. Тя е по - скоро среден фонд сред големите играчи на пазара. В класацията на банките дор и исред първита 20 сигурно не е.
А всичк играят на борсата.

И какв остава?
Сечем малката глава на хидрата(от която растат две), или
много обичаме героите.

Питам само. Иначе и аз съм на мнение че статията е много интересна, случаят заслужава внимание. Въобще да не помислиш, че обичам голдман сакс или въобще ги познавам. Но начинът... не е тоя начина. Аз съм склонен да го мисля за конкурент или лаик, не знам в америка как гледат на него.

Поздрави!
цитирай
38. zelas - d3bep, Кой е начинът според теб? ...
25.11.2010 16:13
d3bep, Кой е начинът според теб? Това което предлагаш е добре, промяна на закона, но как мислиш ще се стигне до там? Нали хората трябва ПЪРВО да са наясно, че има нещо гнило в Дания и чак тогава да се стигне до някакви системни промени. Това което Иванджийски прави е част от общото усилие в тази посока.

Между другото, цялата работа започна с голдманите, но сега сайта се занимава с цялата система. Морган Станли даже се заканваха да го съдят.

Най-голямата опасност според мен е какво правим след като вече има общо съгласие, че системата е безнадежно корумпирана?
Защото съм сигурен че сегашните кукловоди ще се опитат да ни пробудат друга, но подобна лъжа.

П.П. Спред M&A League Голдман Сакс е номер едно инвестиционна банка?
1. Goldman Sachs - $399.2bn deal value, 263 deals
2. Morgan Stanley - $355.1bn, 287
3. JPMorgan - $353.1bn, 223

http://news.hereisthecity.com/news/business_news/11578.cntns

Ти според кой източник твърдиш че е извън първите пет?
цитирай
39. d3bep - http://nyjobsource. com/banks. ...
25.11.2010 17:17
http://nyjobsource.com/banks.html

Има различни начини да се измери големината на банка, но брой на сделките и общ размер определено не е сред тях. Тя може да купва и да продава на една и съща стоност едни и същи акции например :)
Прави се или по налични пари - това, коеот ти давам, или по оценка на активи.

Както виждаш, въпросната банка има 35 милиона пари, а притежава света :)
35 милиона не е такова чудо, ше седнем двамата с теб, ше продадем по една нива в центъра на Хасково, ше ги изнамерим.
Па даже и в таблицата да е в хиляди, извинявай, ама 35 милиарда.. .За толкова няма ка кда купиш в реалната икономика някое от първите предприятия, представени на борсата... Камо ли да си най - световния играч....
как става това? Виж в по - предния ми пост.

Там е главата на хидрата, основната. Там е проблема как може такава смешка да е световен играч.
При другите банк ие още по зле, освен многократното увеличение на борсата ,те вземат и дават назаем пари, които нямат.... При тях може да се стигне в увеличение в още повече пъти, мисля че изискването на фед резерва е да имат под 10% от парите, които дължат....

Горе долу като видиш в таблицата банка с под 10 офиса, да знаеш че е инвестиционен фонд. Преброй по - гоелмите от Сакс, като да ти кажа не изхвърляй банките от сметката, това че са банки и дават кредити, не значи че ги няма на борсата, виж дау джонс, S&p, nasdaq и прочие...

Нямам претенции, таблицата е нова, но може да се намери и по - актуална сигурно. Обаче това е горе доле принципа.
Отделно седят въпроси като тоя, как кбанки с по 50 милиона извадиха по 60 за да се преустановят разследвания срещу тях....


Но като цяло, не споделям оптимизма. Не мисля, че атаките срещу отделни банки променят системата.
А други от заключенията са твърде... прибързани и утопични.

Дано си прав! И аз искам да се смени системата.
Верният ключ обаче е в правилната алтернатива . Според мен.
цитирай
40. zelas - Дано си прав! И аз искам да се смени ...
25.11.2010 18:56
d3bep написа:

Дано си прав! И аз искам да се смени системата.
Верният ключ обаче е в правилната алтернатива . Според мен.


Алтернативата е система абсолютно без пари! Парите имат заложен потециал да корумпират притежателя им.
цитирай
41. d3bep - :)
25.11.2010 19:02
Абсолютно без пари означава абсолютно без обмен :)
Предполагам, че хитър вариант е система, в която ползването на пари се облага с минмален данък и парите периодично се подменяват.
По тоя начин никой няма да иска:
- да ги натрупва;
- да ги взема на кредит - лихварството само ще умре.
Този данък ще замени инфлацията.
И държавата реално ще печели от парите си, ние ще плащаме по - малка лихва ,а може и по - ниски данъци.
И няма всяка година да гоним 10% ръст на БВП.

Но това в сферата на фантазиите, все още...
цитирай
42. zelas - Твоята система ще убие парите, аз ...
25.11.2010 20:33
Твоята система ще убие парите, аз съм ЗА!

Система базирана върху управление на ресурсите.
http://www.youtube.com/watch?v=pxr51DrzdrE
цитирай
43. анонимен - Бащата доколкото знам е бивш офицер ...
26.11.2010 07:27
Бащата доколкото знам е бивш офицер от дс 1 во главно така че не му вярвам 100 % по принцип го харесвам като анализатор но имам едно наум за членството му в службите все пак ,а колкото до сина не мога да кажа нищо но го подкрепям напълно за постъпката му защото му е стискало браво малко хора им стиска да пишат за финансовите манипулации пожелавам на моите сънародници да се поучат от постъпката му и да се организират срещо новия световен ред докато не са изгубили всичко помислете защо ни броят собствеността и нас рез 1-2 години как мислите.Успех на даниел и да се пази тиз хора са злопаметни и ще се мъчат да го компрометират най малко
цитирай
44. staler - по горе някои спомена за конспир...
27.11.2010 22:18
по горе някои спомена за конспирация на евреите,няма конспирация,от началото на миналия век,това си им е официалната политика.
цитирай
45. shtaparov - Напред,България!
20.12.2010 18:27
Браво на Иванджийски! Само така-нека им даде да разберат кои са Българите!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zelas
Категория: Други
Прочетен: 5784099
Постинги: 820
Коментари: 7388
Гласове: 4981
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031