Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.02.2011 01:44 - Алтернатива на парите - Въпроси и отговори (Част 3)
Автор: zelas Категория: Политика   
Прочетен: 5224 Коментари: 9 Гласове:
5

Последна промяна: 25.02.2011 01:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
След публикуването на основната статия за "Алтенатива на парите" стана ясно, че формата на представената информация е обемиста и трудно смилаема, затова тук ви предлагаме същият материал под формата на Въпроси и Отговори. Въпроси и отговори (Част 1) и Въпроси и отговори (Част 2)

Част 3


Как ще се взимат решения за жизнено важни дейности, които засягат всекиго?

Това ще е основната роля на правителството, което няма да се състои от политически партии, ами от технократи. Тези технократи ще получават своите точки за приноса им към цялото общество, като всяко решение и изпълнение ще бъде гласувано от хората според степента на тяхната удовлетвореност. Технократите ще бъдат селектирани чрез компютър според квалификацията и интервюирани от лидера на предишния екип. Те ще имат мандат до две години. Самите технократи няма да взимат сами решенията ами ще поддържат компютърна система, която ще представи решението по пътя на научния подход.

Какво е научен подход?

1. Задаване на проблем
2. Изследвания на историята на проблема
3. Изграждане на хипотеза
4. Тестване на хипотезата и провеждане на експеримент
5. Анализ на данните и правене на заключение
6. Общуване на резултатите

ПРИМЕР: Имаме нужда да се построи дига за защита на брегова ивица. Чрез научния подход ще стигнем до едно оптимално прагово ниво на решение, което определя посоката на действие. Ако това прагово ниво е 20%, и данните показват че имаме 25% вероятност от ураганни вълни, строим дигата. Ако въпреки това направим грешка, данните се записват в базата и се взимат под внимание за следващи решения, което значи в конкретният случай, че праговото ниво ще бъде занижено под 20%.

Самото изпълнение на проекта може да се възложи на частна фирма, която ще получи точки за изпълнението.

Ще има ли нужда от полиция, съдилища и затвори?

Настоящият икономически модел не може да се задържи без държавен репресивен апарат и насилие, тъй като системата не е доброволна. В резултат текущия икономически модел е направил принуда и насилие неразделна функция на държавата, а не като действие от последна инстанция.

Не мисля, че при точковата система ще има нужда от репресивен апарат тъй като отпада нуждата да се трупат богатства и освен това системата подсигурява един минимален жизнен стандарт за всички независимо от това дали участвуват или не в системата.

За престъпления като изнасилване например, проблемът може да се реши на местно ниво от малки местни съдилища, като наказанието да бъде безплатен труд. За по-сериозни престъпления като убийство, това трябва да се реши от социална гледна точка, този модел тук разглежда само икономически  аспекти.

Ако няма парична валута като сегашната, тогава как ще плащаме данъци?

Данъчната система по принцип е доста глупав механизъм, тъй като парите се взимат от хората с идеята, че те ще се върнат обратно в блага. Но в процеса на движение на парите напред-назад, стойността им се губи в бюрокрация, човешка грешка и времево забавяне. Статистиката показва че на ЕДИН лев в данъци, ние получаваме около 40 стотинки обратно в блага (говоря по памет). Няма да се учудя ако в България възвращаемостта е дори и по-малка.

Точковата система е един вид валутна система и няма да се плащат данъци. Грижата за инфраструктура ще бъде прехвърлена изцяло в частни ръце, които ще получават обратно точки за тази дейност. Представете си колко стойност ще се съхрани чрез напълното елиминиране на бюрокрацията.

Точкова система дава ли възможност за натрупване на материални активи.

Дори и някой да притежава 1000 декара земя, това не означава че това ще му даде право на по-висок достъп. Притежаването на голяма собствеността не е привилегия. Този, който владее 1000 декара земя ще трябва да произвежда нещо от нея, за да получава точки. В края на година, ако той не е работил, ще загуби точките, които е имал. Така че този, който владее 1000 декара земя не е по-богат от този, който владее 1 декар земя.

Освен това в точковата система НЯМА процес на купуване и продаване. Защото точките се кредитират при реален принос към системата. Когато хорат видят, че няма смисъл да притежават повече земя, от която нямат никаква полза те ще се откажат доброволно от нея. Главният принцип е да се създадат предпоставки процесите да протичат доброволно.

А ако искат да конвертират земята си в точки, това ще стане по същият начин както с конвертирането на сегашните пари в точки. Конвертираната земя тогава ще може да се ползвува от този, който ще произвежда нещо от нея.

Това илюстрира как самата нужда за натрупване на собственост ще отпадне.




Гласувай:
6



1. zelas - Въпросите тук бяха изцяло зададени ...
25.02.2011 01:52
Въпросите тук бяха изцяло зададени от коментиращите в част втора, така че ако има още въпроси сте добре дошли да ги зададете. Но преди това ви съветваме да прочете част 1 и 2, ако вече не сте го направили. Благодаря!
цитирай
2. d3bep - Човек, как да ти кажа. . . Точковата ...
25.02.2011 10:11
Човек, как да ти кажа...
Точковата система е просто различен вид безналична система за разплащане .Такви ав момента има мнгоо видове.

Реалната цел на паричната система беше банките да фабрикуват около 90 % от парите в наличност.
Реалната цел на безналичните системи е ролята на банките да се увеличи... Ти предлагаш такава система.

Нали съзнаваш пълната обреченост на твоята система?
Веднага ще ти я покажа...
Ти скачаш на някакви ... социални промени.
Бих ги нарекъл, безмислени, подобни на марксистка революция...

1. Обаче си неспособен да пипнеш основният урод в системата... Даже засилваш влиянието му.
Банките.
Според мен сам се подвеждаш така...

Нал ити е ясно, че тая система да кажем ще махне парите, репресивните органи и прочие....
Обаче в никакъв случай няма да мане банките. Те остават, под формата на регистриращ, контролиращ, предаващ, съхраняващ и охраняващ точките орган.
Защото без тоя орган твоята система е нула. Няма как да стане.
А банките са точно това и днес... Сам оче за пари, дигитални или реални...

И което е даже по - лошо, с отпадането на репресивните апарати ти свеждаш контролът върху тях до нула.
И какво викаш, злоупотреби няма да има?
Дали?
Помисли върху това.

2. После, репресивният апарат не може да отпадне.
Същността на държавата е да се упражнява власт.
Същността на властта е поне да се гарантира с някаква сила.

Така че идеята за отпадането на силовите ъздействия е, да я наречем, утопия...
Скачаш в пълна анархия.


3. Трети съществен проблем.
Ти увеличаваш деградацията на обществото.
От същестена важност е то да се върне към земята, към естествените икономическ иизточници. Само така ще почне да я оценява, да я пази и няма да нарича "10% икономически ръст" изсичането на 90% повече гора.
С твойта система ти предлагаш пари и на мързеливите.
Ще накараш всички да се втурнат в сектора на услугите, дори виртуалните услуги.
А не правиш нищо по основния въпрос. Че икономиката е производство, с план за бъдещето. А не търговия с план за спекула.

Твоята система по скоро клони към второто, отколкото към първото. Никого няма да върнеш към земята и селото.
цитирай
3. zelas - 1. Обаче си неспособен да пипнеш ...
25.02.2011 11:29
d3bep написа:
1. Обаче си неспособен да пипнеш основният урод в системата... Даже засилваш влиянието му. Банките. Според мен сам се подвеждаш така...


Стефане, в точковата система няма банки. Точките се създават АВТОМАТИЧНО в момента на потреблението, като нивото на кредитираните точки се изчислява в зависимост от броя на последователи (доволни клиенти), които ти имаш. Просто и логично. Няма нужда от контрол, просто имаш зададена формула за индексация.

Най-важното е че точките не се създават от нищото, ами зад всяка създадена точка има стока или услуга. ТОВА е съществения момент.

d3bep написа:
2. После, репресивният апарат не може да отпадне.
Същността на държавата е да се упражнява власт.
Същността на властта е поне да се гарантира с някаква сила.

Така че идеята за отпадането на силовите ъздействия е, да я наречем, утопия...
Скачаш в пълна анархия.


В точковата система няма държава. Тя се базира на доброволност.

Моля те, не употребавай думата "анархия" в смисъл на "хаос". Значението на думата анархия е "без господар"

d3bep написа:
С твойта система ти предлагаш пари и на мързеливите.


Това не е така и беше доказано с предишната тема за истинската мотивация на хората.
цитирай
4. d3bep - 1. Обаче си неспособен да пипнеш ...
25.02.2011 11:32
zelas написа:
d3bep написа:
1. Обаче си неспособен да пипнеш основният урод в системата... Даже засилваш влиянието му. Банките. Според мен сам се подвеждаш така...


Стефане, в точковата система няма банки. Точките се създават АВТОМАТИЧНО в момента на потреблението, като нивото на кредитираните точки се изчислява в зависимост от броя на последователи (доволни клиенти), които ти имаш. Просто и логично. Няма нужда от контрол, просто имаш зададена формула за индексация.

Това не може да стане, човек.
Няма ка кда няма орган, който да индексира, управлява и води сметка за точките.
Иначе аз ще отида някъде и ще кажа, "вижте кво, имам тука в джоба си 100 милиарда точки..."
Ако ги янмам, ше помоля бабите ми и дядо м ида гласуват за мене за да ми вдигнат рейтинга....
Друг ше каже, аз 10 точки признавам за една...

Просто няма как да се случи.. В твоята система банката е абсолютно необходима.
цитирай
5. zelas - 1. Обаче си неспособен да пипнеш ...
25.02.2011 11:36
d3bep написа:
zelas написа:
d3bep написа:
1. Обаче си неспособен да пипнеш основният урод в системата... Даже засилваш влиянието му. Банките. Според мен сам се подвеждаш така...


Стефане, в точковата система няма банки. Точките се създават АВТОМАТИЧНО в момента на потреблението, като нивото на кредитираните точки се изчислява в зависимост от броя на последователи (доволни клиенти), които ти имаш. Просто и логично. Няма нужда от контрол, просто имаш зададена формула за индексация.

Това не може да стане, човек.
Няма ка кда няма орган, който да индексира, управлява и води сметка за точките.
Иначе аз ще отида някъде и ще кажа, "вижте кво, имам тука в джоба си 100 милиарда точки..."
Друг ше каже, аз 10 точки признавам за една...

Просто няма как да се случи.. В твоята система банката е абсолютно необходима.


Стефане, процесът на контрол ще бъде заложен в математическа формула, която няма нужда да се регулира от човешка намеса. Първоначалното задаване на формулата ще стане от хората. Има математически модели които предполагат еволюция в алгоритъма на формулата, така че веднъж зададена тя ще се само-регулира.

Ти сигурно ще кажеш, да ама някой ще иска да прецака формулата. Това е вярно, ако системата налагаше, тази система предполага доброволност и така елиминира тази пошлост в хората да саботират прогреса на другите.

Нямаме банки!
цитирай
6. d3bep - Точн отова е, че система, която да ...
25.02.2011 11:55
Точн отова е, че система, която да залага на това, че всичк ихора ще играят добросъвестно е самообречена.

А ако всички хора играеха добросъвестно, приятелю, ИЗОБЩО НЯМАШЕ ДА ИМА НУЖДА ДА СМЕНЯМЕ СИСТЕМАТА....
Тъкм заради това лошата думичка е "добросъвестност". А "контрол" изобщщо не е лоша думичка, но не такъв контрол като сега ,който е съсредоточен в ръцете на контролираните.

Частното банкиране трябва да отпадне.
Обществена намеса върху парите не може да няма.
Това е горе долу.
цитирай
7. zelas - Точн отова е, че система, която да ...
25.02.2011 12:03
d3bep написа:
Точн отова е, че система, която да залага на това, че всичк ихора ще играят добросъвестно е самообречена.

А ако всички хора играеха добросъвестно, приятелю, ИЗОБЩО НЯМАШЕ ДА ИМА НУЖДА ДА СМЕНЯМЕ СИСТЕМАТА....
Тъкм заради това лошата думичка е "добросъвестност". А "контрол" изобщщо не е лоша думичка, но не такъв контрол като сега ,който е съсредоточен в ръцете на контролираните.


Ето тук грешиш, не грешиш искам да кажа, отказваш да го видиш.

за това съм подготвил специална тема щото думите са много опасно нещо ако не ги подредим какно требе!
цитирай
8. анонимен - AroundOfTheWorld.ru - Тайны планеты, необычные вещи, интересные события, мир вокруг нас, интересные факты
05.12.2011 11:03
<img>http://aroundoftheworld.ru/wp-content/uploads/2011/12/ibiza3.jpg</img>

Земля – это планета невероятной красоты, где каждый уголок по-своему прекрасен и таинственен, будь то созданное природой место или построенный человеком мегаполис. Места, которые непременно стоит увидеть, можно перечислять очень долго. Но кроме мест есть в мире и множество интересных событий, традиций и просто фактов, благодаря которым хочется посетить именно эту страну, город, поселение или местность.
Блог «С миру по нитке» посвящен именно таким удивительным местам.


<a href=http://aroundoftheworld.ru/ves-mir/samye-krasivye-vodopady-mira.html>водопад сельяландсфосс</a>

<a href=http://aroundoftheworld.ru/russian/disneevskie-skazki-v-rossii.html>спящая красавица</a>

<a href=http://aroundoftheworld.ru/france/francuzskie-bulochki.html>французские булочки</a>

<a href=http://aroundoftheworld.ru/ves-mir/koka-kola-napitok-molodezhi.html>кока кола</a>
цитирай
9. анонимен - Магазин Горящих Путевок, горящие туры и путевки из Санкт-Петербурга
17.01.2012 07:32
<img>http://cs10550.vkontakte.ru/u4835844/137271462/x_35a2561d.jpg</img>

Магазин Горящих Путевок - это сеть туристических агентств, которая занимает первые места на туристическом рынке. Мы можем предложить своим клиентам горячие туры и путевки из Санкт-Петербурга на любой вкус. У нас всегда есть горячие туры из Санкт-Петербурга в Египет, Турцию, Тунис, ОАЭ, Тайланд и другие. Автобусные туры из Санкт-Петербурга в разные города и страны мира по самым низким ценам позволят сэкономить ваши денежные средства. Наши профессиональные менеджеры турфирмы помогут Вам выбрать лучшие туры от лучших операторов

<a href=http://mgpsp.ru/>горящие туры из усть каменогорска</a>

<a href=http://mgpsp.ru/tags/??????/page/3/>горящие путевки в дубай</a>

<a href=http://mgpsp.ru/>турфирма пегас горящие туры</a>

<a href=http://mgpsp.ru/>горящие короткие туры</a>
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zelas
Категория: Други
Прочетен: 5784683
Постинги: 820
Коментари: 7388
Гласове: 4981
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031