Постинг
29.05.2011 18:45 -
Закона срещу Човешкия Морал
Автор: zelas
Категория: Други
Прочетен: 5971 Коментари: 19 Гласове:
Последна промяна: 29.05.2011 20:42
Прочетен: 5971 Коментари: 19 Гласове:
11
Последна промяна: 29.05.2011 20:42
За всички любители на обществените порядки, процедури и цивилизования начин на живот, нека ви разкажа една случка. Действието се развива в цивилизованата Англия.
Петър Конъли (станал известен като "Baby P") е английско 17-месечно момче, което почина в Лондон, след като са му били причинени повече от 50 наранявания за период от осем месеца, по време на които е бил многократно наблюдаван от службите отговорни за непълнолетни деца на общината Харингей (Северен Лондон) и група от здравни специалисти. Директор на детските служби по това време е била Шарон Шусмит (Sharon Shoesmith), която бива отсранена от постта си след скандала около смърта на момчето.
Очевидно е, че службите не са си свършили работата и обикновенно този, който е на върха би трябвало да поеме отговорността и да си подаде оставката, нали? За какво иначе им се плащат такива големи шест цифрени заплати?!?
Директорката Шарон Шусмит не само, че не поема отговорността, но дори завежда дело, че е била отстранена от длъжността си по неправомерен път. Вчера тя спечели това дело и ще бъде обезпечена с 1 милион английски паунда.
Сега, ако гледаме на този казус чисто техничеки и като прависти, тя наистина е била отстранена не точно според необходимата процедура. Ако сме само машини и безсърдечни същества, в каквито явно обществото се опитва да ни превърне, тази жена е в пълното си право. "Парите не миришат" - казват някои. Тя изглежда е на това мнение, защото реакцията и е била: "На седмото небе съм от радост!"
Ето дами и господа, това е случката, всичко си е според правилата и обществения ред е спазен, за да има мир и спокойствие. Нали за това имаме общество, според някои от коментарите под темата Имаме ли нужда от ред и обществени правила - за мир и спокойствие?
Всичко е тип-топ, само малкият невинен Петърчо, завалията е мъртъв и дори, когато беше все още жив, обществото не можа да си мръдне пръстта за него и поне да му спести сексуалния тормоз и физическите мъчения, на които е бил подложен от други членове на цивилизованото и джентълменско английско общество.
Ето питам ви аз, дами и господа, цивилизовани европейци и ценители на изящни изкуства, как да преценим тази ситуация, да заплюем ли Шарон Шусмит или да поздравим съдиите за проявената безпристрастност в следване на точката и запетаята от закона? Сигурно затова изобразяват Темида с превръзка на очите, за да не види мъртвото дете, ами да се занимае само със случая по прецедурата на уволнението.
Кажете ме, обяснете ми като на малко дете, щото дивака в мен се пробужда и може само да извика ...
Да ви пикам на обществото, да ви пикам на цивилизацията!
Петър Конъли (станал известен като "Baby P") е английско 17-месечно момче, което почина в Лондон, след като са му били причинени повече от 50 наранявания за период от осем месеца, по време на които е бил многократно наблюдаван от службите отговорни за непълнолетни деца на общината Харингей (Северен Лондон) и група от здравни специалисти. Директор на детските служби по това време е била Шарон Шусмит (Sharon Shoesmith), която бива отсранена от постта си след скандала около смърта на момчето.
Очевидно е, че службите не са си свършили работата и обикновенно този, който е на върха би трябвало да поеме отговорността и да си подаде оставката, нали? За какво иначе им се плащат такива големи шест цифрени заплати?!?
Директорката Шарон Шусмит не само, че не поема отговорността, но дори завежда дело, че е била отстранена от длъжността си по неправомерен път. Вчера тя спечели това дело и ще бъде обезпечена с 1 милион английски паунда.
Сега, ако гледаме на този казус чисто техничеки и като прависти, тя наистина е била отстранена не точно според необходимата процедура. Ако сме само машини и безсърдечни същества, в каквито явно обществото се опитва да ни превърне, тази жена е в пълното си право. "Парите не миришат" - казват някои. Тя изглежда е на това мнение, защото реакцията и е била: "На седмото небе съм от радост!"
Ето дами и господа, това е случката, всичко си е според правилата и обществения ред е спазен, за да има мир и спокойствие. Нали за това имаме общество, според някои от коментарите под темата Имаме ли нужда от ред и обществени правила - за мир и спокойствие?
Всичко е тип-топ, само малкият невинен Петърчо, завалията е мъртъв и дори, когато беше все още жив, обществото не можа да си мръдне пръстта за него и поне да му спести сексуалния тормоз и физическите мъчения, на които е бил подложен от други членове на цивилизованото и джентълменско английско общество.
Ето питам ви аз, дами и господа, цивилизовани европейци и ценители на изящни изкуства, как да преценим тази ситуация, да заплюем ли Шарон Шусмит или да поздравим съдиите за проявената безпристрастност в следване на точката и запетаята от закона? Сигурно затова изобразяват Темида с превръзка на очите, за да не види мъртвото дете, ами да се занимае само със случая по прецедурата на уволнението.
Кажете ме, обяснете ми като на малко дете, щото дивака в мен се пробужда и може само да извика ...
Да ви пикам на обществото, да ви пикам на цивилизацията!
Не ми слагайте плюсчета, искам да чуя как ще се оправдае обществото!
Кушел, нали искаше ред и закон, ето това си е баш по формулата.
цитирайКушел, нали искаше ред и закон, ето това си е баш по формулата.
Пламене, не обществото е коренът на проблемите, а точно разпадът в обществото причинява страданията. В едно нормално общество хората биват третирани нормално, правилата са за всички. Поставянето на определени хора над закона си е разпад на обществото, а последствията естествено са печални.
цитирайsparotok написа:
Пламене, не обществото е коренът на проблемите, а точно разпадът в обществото причинява страданията. В едно нормално общество хората биват третирани нормално, правилата са за всички. Поставянето на определени хора над закона си е разпад на обществото, а последствията естествено са печални.
Да ама случаят тук не точно такъв. Срещу нея няма преки обвинения за смъртта на детето, тя е КОСВЕНО отговорна като глава на тези служби и обикновенно това води до ДОБРОВОЛНА оставка. Тя обаче бива уволнена неправомерно. До тук добре, ама тя сега ще гушне 1 милион и хич не и пука за детето, щото иначе можеше да ги спечели и да ги откаже публично, което щеше напълно да измие срама.
Та от гледна точка на обществото и на закона, всичко е тип-топ и тя не е поставена над него. Това, което аз питам как обществото трябва да отсъди в този случай и може ли един закон на обществото да бъде перфектен спрямо всички, както се твърди и ако не е така, защо въобще се нуждаем от закони?
Ти си човек набожен, как според християнските закони трябва да отсъдим тук?
zelas написа:
Да ама случаят тук не точно такъв. Срещу нея няма преки обвинения за смъртта на детето, тя е КОСВЕНО отговорна като глава на тези служби и обикновенно това води до ДОБРОВОЛНА оставка. Тя обаче бива уволнена неправомерно. До тук добре, ама тя сега ще гушне 1 милион и хич не и пука за детето, щото иначе можеше да ги спечели и да ги откаже публично, което щеше напълно да измие срама.
Та от гледна точка на обществото и на закона, всичко е тип-топ и тя не е поставена над него. Това, което аз питам как обществото трябва да отсъди в този случай и може ли един закон на обществото да бъде перфектен спрямо всички, както се твърди и ако не е така, защо въобще се нуждаем от закони?
Ти си човек набожен, как според християнските закони трябва да отсъдим тук?
sparotok написа:
Пламене, не обществото е коренът на проблемите, а точно разпадът в обществото причинява страданията. В едно нормално общество хората биват третирани нормално, правилата са за всички. Поставянето на определени хора над закона си е разпад на обществото, а последствията естествено са печални.
Да ама случаят тук не точно такъв. Срещу нея няма преки обвинения за смъртта на детето, тя е КОСВЕНО отговорна като глава на тези служби и обикновенно това води до ДОБРОВОЛНА оставка. Тя обаче бива уволнена неправомерно. До тук добре, ама тя сега ще гушне 1 милион и хич не и пука за детето, щото иначе можеше да ги спечели и да ги откаже публично, което щеше напълно да измие срама.
Та от гледна точка на обществото и на закона, всичко е тип-топ и тя не е поставена над него. Това, което аз питам как обществото трябва да отсъди в този случай и може ли един закон на обществото да бъде перфектен спрямо всички, както се твърди и ако не е така, защо въобще се нуждаем от закони?
Ти си човек набожен, как според християнските закони трябва да отсъдим тук?
Аз съм християнин, но смятам, че религия и законодателство не трябва да се влияят едно от друго. Християнството казва - Прощавай! Не съди, за да не бъдеш съден!
Това е прекрасно, но в едно здраво общество. В такова поведението на хората е различно. Не би съществувала апатията, или агресията на родителя. Не би имало алчност.
Казваш - От гледна точка на обществото и на закона, всичко е тип-топ и тя не е поставена над него.
Напротив, тя носи отговорност, но явно принадлежи на малка група хора, за които няма закон. Те извличат полза от всяко положение защото съдебната система е в ръцете им...
то тука проблемът не е законът срещу морала...
Принципно ччесто я има тая дилема и честно казано това е едно от нещата ,за които древните заслужаат уважение, че жиеят по морален, божестен, а не по писан закон....
Тук проблемът е - как работи администрацията;
ефективна ли е;
и как гърмят бушоните....
Яно положението е зле, ама... Ко да кажа? Че и англия като при нас?
цитирайПринципно ччесто я има тая дилема и честно казано това е едно от нещата ,за които древните заслужаат уважение, че жиеят по морален, божестен, а не по писан закон....
Тук проблемът е - как работи администрацията;
ефективна ли е;
и как гърмят бушоните....
Яно положението е зле, ама... Ко да кажа? Че и англия като при нас?
6.
анонимен -
Нали ти беше писал че децата не са ...
29.05.2011 21:02
29.05.2011 21:02
Нали ти беше писал че децата не са наши, че от раждането им стават собственост на държавата. Е какво виждаме с този случай, държава позволява дацата и да бъдат бити и изнасилвани.
Ако обществото не разчиташе сляпо на държавата да се погрижи сама за всичко...
едно време...всяко селище като чуят за виновника и всички-старо младо се надига кой каквото хване- брадви, кирки, мотики, камани и до смърт. сега всеки си пие винцето излежаващ се пред телевизора и разчита на управниците" за справедливо правосъдие. Къде са били всички тия идиоти, докато невинните дечица са били зверски бити и насилвани? грижели са се за разкапващите се инвали в колички и вмирисани старци?
Болно разкапващо се общество!
цитирайАко обществото не разчиташе сляпо на държавата да се погрижи сама за всичко...
едно време...всяко селище като чуят за виновника и всички-старо младо се надига кой каквото хване- брадви, кирки, мотики, камани и до смърт. сега всеки си пие винцето излежаващ се пред телевизора и разчита на управниците" за справедливо правосъдие. Къде са били всички тия идиоти, докато невинните дечица са били зверски бити и насилвани? грижели са се за разкапващите се инвали в колички и вмирисани старци?
Болно разкапващо се общество!
sparotok написа:
Напротив, тя носи отговорност, но явно принадлежи на малка група хора, за които няма закон. Те извличат полза от всяко положение защото съдебната система е в ръцете им...
Павле, пак повтарям от гледна точка на закона, тя няма абсолютно никаква вина. Затова ви разказвам тази случка тук, защото представлява интересна морална дилема.
анонимен написа:
Нали ти беше писал че децата не са наши, че от раждането им стават собственост на държавата. Е какво виждаме с този случай, държава позволява дацата и да бъдат бити и изнасилвани.
Ако обществото не разчиташе сляпо на държавата да се погрижи сама за всичко...
едно време...всяко селище като чуят за виновника и всички-старо младо се надига кой каквото хване- брадви, кирки, мотики, камани и до смърт. сега всеки си пие винцето излежаващ се пред телевизора и разчита на управниците" за справедливо правосъдие. Къде са били всички тия идиоти, докато невинните дечица са били зверски бити и насилвани? грижели са се за разкапващите се инвали в колички и вмирисани старци?
Болно разкапващо се общество!
Ако обществото не разчиташе сляпо на държавата да се погрижи сама за всичко...
едно време...всяко селище като чуят за виновника и всички-старо младо се надига кой каквото хване- брадви, кирки, мотики, камани и до смърт. сега всеки си пие винцето излежаващ се пред телевизора и разчита на управниците" за справедливо правосъдие. Къде са били всички тия идиоти, докато невинните дечица са били зверски бити и насилвани? грижели са се за разкапващите се инвали в колички и вмирисани старци?
Болно разкапващо се общество!
Добре де, но кой изисква и създава законите на държавата? Пак обществото, нали?
Точно закона тук е абсолютно спазен и зачетен както трябва?
d3bep написа:
то тука проблемът не е законът срещу морала...
Принципно ччесто я има тая дилема и честно казано това е едно от нещата ,за които древните заслужаат уважение, че жиеят по морален, божестен, а не по писан закон....
Принципно ччесто я има тая дилема и честно казано това е едно от нещата ,за които древните заслужаат уважение, че жиеят по морален, божестен, а не по писан закон....
Ето към това намеквам, има ли обществото нужда от издялани в камък закони за нещо многообразно и вечно променящо се като групата от хора?
Законите като обществена система маркират контрола.
Но като морална система са абсолютно необходим иза обществото.
Според мен проблемът идва момента, когато малка група хора си изземат правото да кръщават законите...
цитирайНо като морална система са абсолютно необходим иза обществото.
Според мен проблемът идва момента, когато малка група хора си изземат правото да кръщават законите...
d3bep написа:
Законите като обществена система маркират контрола.
Но като морална система са абсолютно необходим иза обществото.
Според мен проблемът идва момента, когато малка група хора си изземат правото да кръщават законите...
Но като морална система са абсолютно необходим иза обществото.
Според мен проблемът идва момента, когато малка група хора си изземат правото да кръщават законите...
Ами то в тази система, групата винаги е малка, нали така работи, чрез представителност. Дори и законите да се избираха директно чрез референдум пак щеше да има подобни случаи. Законите са само острието на стрелата, ние всички опъваме конците.
Проблемът е, че самото общество спира и напълно отнема възможностите за израстване на индивида, като личност и като част от групата.
Парадокса илюстриран в този случай е, че колкото по стрикни и добре спазвани са законите, толкова отделните индивиди и обществото като цяло стават по-пасивни за моралните престъпления в живота.
Закона отчуждава!
12.
анонимен -
знам, че не си фен на американците, ...
29.05.2011 23:14
29.05.2011 23:14
знам, че не си фен на американците, но в началото на 90-те, докато у нас още се надвиквахме по и покрай площадите, един американец с руско-японски корени беше издал "Краят на Историята и последният човек". Не мисля, че някои по-добре е обяснил защо западната либерална демокрация е и ... ще е последната обществена форма на управление.
Без значение от мястото, днешните общества се явяват в някаква степен наследници на Рим и технологичният ни напредък с играчките мозе и да ни кара да се чувстваме горди сис себе си, но... в обществено отношение нищо ново след робовладелчеството! Е, някъде словесната еквилибристика е успяла да си свърши добре работата и да впрегне в "правия път" и без това необичащия да си ползва главата по предназначение средностатистически член на обществото, и толкоз. Робството и робският труд не са отменени, само добре завоалирани.
Колкото до случката, тя е подробност от пейзажа. Повтаря се навсякъде и само имената и датите са различни.
цитирайБез значение от мястото, днешните общества се явяват в някаква степен наследници на Рим и технологичният ни напредък с играчките мозе и да ни кара да се чувстваме горди сис себе си, но... в обществено отношение нищо ново след робовладелчеството! Е, някъде словесната еквилибристика е успяла да си свърши добре работата и да впрегне в "правия път" и без това необичащия да си ползва главата по предназначение средностатистически член на обществото, и толкоз. Робството и робският труд не са отменени, само добре завоалирани.
Колкото до случката, тя е подробност от пейзажа. Повтаря се навсякъде и само имената и датите са различни.
12. анонимен написа:
Не мисля, че някои по-добре е обяснил защо западната либерална демокрация е и ... ще е последната обществена форма на управление.
Съвсем няма да е последната, очаква ни роботизиране на хората - trans-humans.
12. анонимен написа:
Без значение от мястото, днешните общества се явяват в някаква степен наследници на Рим и технологичният ни напредък с играчките мозе и да ни кара да се чувстваме горди сис себе си, но... в обществено отношение нищо ново след робовладелчеството! Е, някъде словесната еквилибристика е успяла да си свърши добре работата и да впрегне в "правия път" и без това необичащия да си ползва главата по предназначение средностатистически член на обществото, и толкоз. Робството и робският труд не са отменени, само добре завоалирани.
Така е, аз отивам и по-далеч, човечеството не е мръднало и на сантиметър от поне 10 хиляди години. За по назад нямам достоверни данни.
14.
анонимен -
Така е, аз отивам и по-далеч, чов...
30.05.2011 00:05
30.05.2011 00:05
Така е, аз отивам и по-далеч, човечеството не е мръднало и на сантиметър от поне 10 хиляди години. За по назад нямам достоверни данни.
--------------------
Е, имаше едно наше момче и в годините по-назад, ама му сбачкаха кал и го маиняха от стелите/кожите/папируса и книгите. :)
цитирай--------------------
Е, имаше едно наше момче и в годините по-назад, ама му сбачкаха кал и го маиняха от стелите/кожите/папируса и книгите. :)
15.
анонимен -
Ама никой не иска да обсъжда,
30.05.2011 12:26
30.05.2011 12:26
Кой е на върхът на обществото, какви са тези индивиди техния морал ,каква философия и религия изповядват .Ценностната им система . Какво не икате или не можете да го споменете??
цитирайТова е цената на технологичния напредък - регрес на моралните ценности. Науката е новата религия, а там моралът няма място.
цитирайdarcy написа:
Това е цената на технологичния напредък - регрес на моралните ценности. Науката е новата религия, а там моралът няма място.
+1
Всички тук бръщолевят глупости и никой не иска да ти обясни като на малко дете . Какъв морал !? В закона няма морал . Морално ли е някой да парадира със сексуалноста си по улиците ? Не е . Но е законно . Мога да напиша още десетки такива примери , но това няма да облекчи нито твоята , нито моята болка . Спрете земята , искам да сляза .
цитирайrucifer написа:
Всички тук бръщолевят глупости и никой не иска да ти обясни като на малко дете . Какъв морал !? В закона няма морал . Морално ли е някой да парадира със сексуалноста си по улиците ? Не е . Но е законно . Мога да напиша още десетки такива примери , но това няма да облекчи нито твоята , нито моята болка . Спрете земята , искам да сляза .
Ами затова повдигам темата, приятелю, обаче в една от следващите теми ще се опитам да засегна - защо сме в тази ситуация - без ред и закон зле, със ред и закон пак зле.