Прочетен: 2780 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 09.03.2012 16:57
Само личният опит учи
Всичко, което ни се случва, независимо дали е добро или лошо допринася за изграждането на това кои сме ние. Самата идея за добро или зло е създадена от други хора и ние просто сме я приели за вярна. Затова дълбоко в себе си хората не обичат чужди съвети. Те искат да изпитат всичко сами. Детето винаги прави обратното на "Не прави това!". Дори и когато някой доброволно потърси съвет от другиго, то той много често не се съобразява с дадения му съвет.
Това не е случайно, компютърът (нашето тяло) има нужда от постоянен поток на свежа информация, за да може да развие алгоритми за справяне с всяка извънредна случка. Ако не паднете един два пъти по време на прохождането ви като пеленаче, никога не бихте се научили да ходите сами. Тези "случки" са изключително ценна информация за тялото, то има нужда от това да ни се случват беди и затруднения. Ако егото ни се противостави и винаги се стреми към постоянното щастие, тялото ще си създаде затрудненията само, за да оцелее. Затова казваме, че човек става по-силен след като преживее несгодите.
Историята е развален телефон
Времевото разстояние между настоящето и конкретните исторически събития, почти няма значение за това колко развален е телефона. Представите ни за събития от преди двадесет години са почти толкова мъгляви, колкото представите ни за събития от преди двеста години или две хиляди. Дори когато сме очевидци на събитията.
Историческите свидетелства достигат до нас под формата на писмени източници (най-разваленият телефон), археологически находки (разпилян пъзел) или устни предания (буквално развален телефон). Само който не се е занимавал с документиране на историята, само той не е оставил своя собствен отпечатък и поглед върху минали събития, тоест изопачил я.
Единствената полезност на историята е, че тя много добре се използва за продаване на политически идеологии и за украсяване на неприемливи действия на управляващите. Нищо написано в историческите книги не е обективно, то винаги представлява нечия идея, която ни се представя за правдива и ние трябва да я приемем доброволно или да бъдем накарани с насилие. Историята е единствено полезна на тези, които управляват нашия живот. Много често варианта на история представен от тях, няма нищо общо с фактическите събития, така че и тази история е фалшива и безполезна по принцип.
Историята не се интересува от обикновенния човек. Той не присъства в писанията, там обикновенно се говори за царе, царици, президенти, военноначалници, религиозни водачи и т.н. Фолклорът е много по-добър начин за съхранение на данни за живота на обикновения човек.
Историците са доста амбициозни
Абсолютно безплодно е, човек да се самозаблуждава, че може да възстанови история 1:1, без големи изкривявания. Дори и да се доближим много близко до реалната картина на отминали събития, то уроците от онова време ще са безполезни за нас, тъй като те представляват само едно от проявленията на живота и са се случили при различно качество на времето. Животът е динамичен и цикличността му не се изразява в повторение, ами в ново качество, така че старите събития никога не може да се повторят или възпроизведат сега.
Поуки като, че трябва да сме единни и да си помагаме, че трябва да не воюваме помежду си и да зачитаме територията на другите хора и т.н., не са поуки от историята, те са логически съждения, които всеки човек може да изведе от собствения си опит и са просто част от здравия разум. Това, че историята често се кичи с такива поуки е така понеже тя не може сама да ни научи на нещо ново.
Както беше казал някой, единствената поука от историята е, че научаваме, че хората не се поучават от историята и това не е случайно, просто ...
Историята е безполезна
Сексът и селото 4: Да сменя ли Ракетата?
Прототип на миниатюрен инвертор с мощнос...
09.03.2012 17:05
За историята казваше:Живите пишат за мъртвите. Нищо не могат да напишат.
А за педагогиката: Каква наука е това? Развалените възрастни искат да учат неразвалените деца!
За историята казваше:Живите пишат за мъртвите. Нищо не могат да напишат.
А за педагогиката: Каква наука е това? Развалените възрастни искат да учат неразвалените деца!
Много, много точно казано!
15.03.2012 01:12
-Тук.
-Колко е часът?
- Сега.
-Кой си ти ?
-Този момент.